رئیس اداره دامپزشکی اهواز از پلمب یک واحد قصابی متخلف در شهر اهواز خبر داد که به صورت «مخفیانه» اقدام به کشتار غیرمجاز می‌کرد.

رضا حفیظی رئیس اداره دامپزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یک واحد قصابی که به صورت «مخفیانه» اقدام به کشتار غیرمجاز می‌کرد در جریان بازرسی کارشناسان دامپزشکی اهواز شناسایی و با همکاری اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی و دستور قضائی پلمب شد.

او با بیان اینکه کشتار دام خارج از کشتارگاه به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی دامپزشکی، غیر قانونی است، افزود: در صورت کشتار و عرضه گوشت فاقد مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی، مراتب از طریق مراجع قضائی در کوتاهترین زمان ممکن پیگیری می‌گردد.

حفیظی با اشاره به اینکه اداره دامپزشکی اهواز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات بهداشتی است، بیان کرد: گوشت‌های عرضه شده در قصابی‌ها باید از کشتارگاه‌های تحت نظارت بازرسان دامپزشکی تهیه گردد.

حفیظی در پایان از شهروندان درخواست کرد تا جهت تهیه فرآورد‌های دام خامی خود در زمان خرید به لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی توجه خاص نمایند و از مصرف گوشت بدون لیبل و تاریخ تولید و انقضا خودداری نمایند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.