درگیری‌های دونباس مانع الحاق اوکراین به ناتو است

سفیر آلمان در اوکراین اعلام کرد که درگیری‌ها در منطقه دونباس و کریمه، مانع از الحاق اوکراین به ناتو است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، آنکا فلدهاوزن، سفیر آلمان در اوکراین روز جمعه در مصاحبه‌ای با تلویزیون ملی اوکراین درباره پیوستن این کشور به ناتو توضیح داد که درگیری و نآرامی‌ها در کریمه و منطقه دونباس، مانع الحاق کی‌یف به این ناتو است.

او به این سوال که آیا درگیری در شرق اوکراین و وضعیت اطراف کریمه مانعی برای عضویت اوکراین در ناتو است؟ پاسخ مثبت داد و گفت: «واقعیت این است که در اوکراین درگیری نظامی وجود دارد. پذیرش کشور‌های جدید با چنین درگیری‌ها و ناآرامی‌های مداوم، برای ناتو دشوار و غیرقابل قبول است.»

این دیپلمات در ادامه با اشاره به این‌که کی‌یف برنامه‌هایی برای پیشرفت همکاری‌ها با ناتو دارد، افزود: «این برنامه‌های ملی سالیانه تحت حمایت کمیسیون اوکراین و ناتو که هر ساله توسط اوکراین برگزار می‌شود، قرار دارد. علاوه بر این، اوکراین دو سال است که دارای وضعیت «شریک فرصت‌های پیشرفته» است، اما به هیچ وجه از فرصت‌های موجود استفاده نکرده است.»

او همچنین یادآور شد که ابتدا باید اصلاحات لازم، ازجمله اصلاحات نظامی، قضایی و مبارزه با فساد در اوکراین اجرا شود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه با بیان این‌که آمریکا معتقد است اوکراین باید تعدادی از پیش‌شرط‌ها را رعایت کند تا بتواند به ناتو بپیوندد، تلاش‌ها برای پیشبرد اصلاحات حاکمیت قانون، نوسازی بخش دفاعی و توسعه رشد اقتصادی را ازجمله اقداماتی دانست که انتظار می‌رود اوکراین در مسیر عضویت در ناتو انجام دهد.

چندی پیش با افزایش درگیری‌ها در مرز اوکراین و روسیه، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از ناتو خواست تا برای مقابله با روسیه سرعت عضویت کشورش در این اتحادیه را تسریع بخشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار