معاون درمان علوم پزشکی شیراز، تشدید نظارت بر مبادی ورودی بین المللی و تسریع در روند واکسیناسیون برای پیشگیری از ویروس لامبدا تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست کمیته علمی ستاد کرونا در استان فارس برای ارائه راهکار پیشگیری از ورود گونه جدید کرونا، گفت: طبق شواهد علمی گونه ویروس لامبدا سرایت پذیری بالایی دارد و ممکن است بر اثر بخشی واکسن و شدت بیماری هم تاثیرگذار باشد.

او افزود: این گونه جدید تا کنون در استان فارس مشاهده نشده است، اما برای پیشگیری از ورود این ویروس به استان باید تمهیداتی اندیشیده شود.

ایلامی، با اشاره به اینکه ویروس لامبدا در ۳۰ کشور دنیا مشاهده شده است بر تشدید نظارت بر مبادی ورودی بین المللی مانند فرودگاه‌ها تاکید کرد و تسریع در روند واکسیناسیون هم مهم دانست و گفت: لازم است همه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای احتمال مواجه با موج ششم کرونا توسط گونه جدید لامبدا آمادگی لازم را داشته باشند.

او افزود: بایستی دارو و هر نوع تجهیزات پزشکی لازم برای مقابله با این ویروس جدید مهیا شود.

قاسم پور جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا هم بر حمایت دانشگاه‌های علوم پزشکی از بخش خصوصی برای واردات واکسن تاکید کرد و گفت: در کنار تولید واکسن داخلی و وارداتی که دولت انجام می‌دهد، واردات واکسن توسط بخش خصوصی بخصوی بنگاه‌های اقتصادی، تجار و بازرگانان هم تاثیر بسزایی در کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از مرگ و میر‌ها خواهد داشت.

در پایان نشست بر رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی و ادامه تشدید نظارت‌ها بر فعالیت مشاغل هفت گانه مانند رستوران ها، تالار‌ها و باشگاه‌ها هم تاکید شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار