صادقی سده گفت: با ایجاد واریانت‌های جدید متاسفانه موارد ابتلا نیرو‌های بهداشت و درمان در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  دکتر بهمن صادقی سده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:علیرغم اینکه کادر درمان واکسینه شده‌اند، اما با توجه به تغییراتی که در ساختار ویروس ایجاد شده و ایجاد واریانت‌های جدید و شکست و عبور از سد واکسیناسیون، متاسفانه موارد ابتلا پرسنل در حال افزایش است.

صادقی افزود: تا انتهای تیر ماه ۵۷ مورد ابتلا به کرونا داشتیم و در هفته اخیر ۷ و ۱۲ مورد به مجموعه اضافه شده که باعث کاهش توان تخصصی می‌شود و به ناچار مجبور به استفاده بیشتر از ظرفیت‌های خسته و پرتلاش نیرو‌های بیمارستان هستیم.

او اضافه کرد: آمار در بخش رمدسیویر سرپایی تغییر چشمگیری پیدا نکرده و روزانه حدود ۳۸۰ نفر تحت درمان با این دارو قرار می‌گیرند و مراجعات سرپایی به کلینیک‌های تنفسی و مطب‌های خصوصی به صورت مختصر کاهش پیدا کرده و آمار در مرکز استان با شهرستان‌ها متفاوت است.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور شد و با اعلام اولین موارد در استان قم چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.