فعال سیاسی اصلاح طلب درباره آینده اعتدالگرایان و ادامه حیات سیاسی این جریان توضیحاتی را ارائه کرد.

محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آینده اعتدالگرایان و ادامه حیات سیاسی این جریان حول محور یک شخصیت برجسته گفت: معتقدم که نه علی لاریجانی و نه حسن روحانی نمی‌توانند جایگزین مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باشند، البته شاید بخش کوچکی به آقای روحانی، لاریجانی و یا ناطق نوری تمایل داشته باشند، اما کل جریان اعتدال به هیچ وجه نمی تواند آن گونه که زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی وجود داشت مجددا پا بگیرد. البته ممکن است که بعد از چند سال مجددا این حزب پا بگیرد. 

او با اشاره به ریاست جمهوری حسن روحانی در ۸ سال گذشته، ادامه داد:  احتمال دارد که روحانی این مسئولیت را برعهده بگیرد و قسمتی از جریان را رهبری کند، اما به گونه‌ای که هاشمی رفسنجانی فعال بود بعید است.

زارع فومنی درباره لاریجانی هم گفت: او به طور کلی در این جریان جایگاهی ندارد، معتقدم که به طور کلی رقابت برای رهبری این جریان بین لاریجانی و ناطق تداوم خواهد داشت. روحانی شانس بیشتری دارد، زیرا ۸ سال رهبری این جریان را برعهده داشته و از آن حمایت کرده است و احتمالا بتواند باز هم سازماندهی کند.

 دبیرکل حزب مردمی اصلاحات، در پایان تصریح کرد: تا چند سال آینده بعید است که این جریان سازماندهی شود، مگر اینکه همه جریانات و مخالفان این دولت خود را برای دوره جدید آماده کنند. یعنی خود را برای ۴ سال آینده آماده کنند تا مجددا صندلی‌های مجلس و ریاست جمهوری را از آن خود داشته باشند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار