در حال حاضر غالب سویه‌ کرونا در خراسان جنوبی مربوط به دلتای هندی است.

ضیائی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مهم‌ترین و تنها راه پیشگیری از گسترش بیماری کرونا در کل کشور، واکسیناسیون بالای ۷۰ درصد است تا شاهد پایین آمدن آمار قربانیان این بیماری و گذر از موج‌ها و سویه‌های بعدی باشیم.

او افزود: واکسیناسیون کنونی کمکی به کنترل موج پنجم کرونا نمی‌کند بلکه برای پیشگیری از گسترش موج‌های بعدی موثر است؛ بنابراین باید بدون توقف افراد واکسینه شوند.

ضیائی با اشاره به فاصله افتادن بین دو دُز واکسن کرونا عنوان کرد: مطالعات در مورد واکسن آسترازنکا نشان داده است که حتی فاصله بیشتر بین دو دُز در این نوع واکسن باعث ایجاد تأثیر بیشتر می‌شود، اما در مورد واکسن‌های دیگر فاصله بین تزریق دو دُز نباید زیاد شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند به بحث درمان بیماران نیز اشاره و بیان کرد: از هم استانی‌ها می‌خواهیم در صورت پایین بودن اکسیژن خونشان به بیمارستان‌ها برای درمان مراجعه کنند تا سطح اکسیژنشان خیلی پایین نیاید.

او تصریح کرد: مردم در روز‌های اول بیماری برای گرفتن سی تی اسکن به بیمارستان مراجعه نکنند، زیرا بی تأثیر است و از روز‌های ۵ و ۷ به بعد بیماری و تنها زمانی که نفس تنگی، سرفه‌های شدید و خلط آور، تب‌ شدید و سطح اکسیژن پایین دارند برای گرفتن سی تی اسکن به بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.