پس از آنکه کریستف کلمب خبر کشف جهان جدید آمریکا را به اروپا برد، بسیاری ادعا کردند که آمریکا همان آتلانتیس افسانه‌ای است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آتلانتیس، جزیره‌ای افسانه‌ای است که گفته می‌شود در گذشته‌های دور به زیر آب دریا‌ها و اقیانوس‌ها رفته و تمدن پیشرفته آن محو شده است. در این زمینه دو سوال اصلی وجود دارد. اول اینکه آیا امکان دارد که بتوانیم این شهر گمشده را پیدا کنیم؟ مورد دوم که سوال اصلی نیز می‌باشد این است که آیا این شهر اصلاً وجود داشته است؟

یک پاسخ کوتاه به هر دو سوال خیر است که البته کاملا قطعی نیست. همه شواهد موجود نشان می‌دهند که افلاطون، زمانی در حدود سال ۳۶۰ قبل از میلاد مسیح در مورد ایجاد یک ملت و امپراطوری واحد صحبت کرده تا خطرات نظام امپریالیسم تهاجمی را متذکر شود. در گفتار افلاطون، آتلانتیس اصلاً مدینه فاضله‌ای نبوده؛ بلکه آتلانتیس نسخه ایده آل و مد نظر از شهر آتن بوده که از مدت‌ها قبل از زمان افلاطون در ذهن دانشمندان و فیلسوفان وجود داشته است. جیل گنتزلر، استاد فلسفه در دانشگاه امهرست می‌گوید:

آتن باستان بسیار شبیه به نظر افلاطون در مورد دولت ایده آل و واحد بود. افلاطون جزئیات مربوط به وضعیت چنین دولتی را در اثر معروف خود به نام جمهوری بیان کرده است. در توصیف افلاطون ساکنان آتلانتیس سرانجام پر از طمع مال و قدرت شدند و به ناعدالتی روی آوردند.

آیا شهر گمشده آتلانتیس واقعاً وجود داشته است؟

آتلانتیس کجاست؟

در متون افلاطون، آتلانتیس منطقه بسیار بزرگی بوده است که در آن زمان شامل شمال آفریقای امروزی و بیش از نیمی از ترکیه می‌شد. این جزیره افسانه‌ای در اقیانوس اطلس و جایی خارج از تنگه جبل الطارق واقع شده بود. این منطقه به حدی کافی بزرگ بوده که اگر واقعاً در جایی در زیر آب‌های اقیانوس اطلس قرار گرفته باشد، مطمئناً در نقشه‌های سونار کف اقیانوس دیده می‌شود. پس چگونه آتلانتیس که نمایانگر تمدن آرمان شهری مدرن می‌باشد، گمشده است؟

برای یافتن پاسخ این سوال می‌توانید به کتاب ایگناتوس دونلی مراجعه کنید. در سال ۱۸۸۲، نماینده سابق کنگره آمریکا کتاب Atlantis: The Antediluvian World را منتشر کرد. این کتاب ۱۳ فرضیه را با محوریت این ایده که آتلانتیس واقعاً وجود داشته ارائه می‌دهد و در واقع مکانی را نشان می‌دهد که بشر اولیه برای مدت‌ها در صلح و خوشبختی در آنجا زندگی کرده است. به گفته دونلی آتلانتیس مرجع اصلی بسیاری از تمدن‌های باستان در سراسر جهان بوده است. دونلی معتقد است که اگر کسی سرنخ‌های نوشته افلاطون را دنبال کند، می‌تواند آتلانتیس را کشف کند.

مارک آدامز در سال ۲۰۱۵ در کتاب مرا در آتلانتیس ملاقات کنید: در آن سوی سه قاره در جستجوی شهر افسانه‌ای غرق شده، نوشت: “فصل اول کتاب دونلی تاثیر به سزایی بر آینده آتلانتیس شناسی داشته است. او می‌گوید: این کتاب الگویی را به وجود آورد که مردم می‌توانند در دهه‌های آینده آن را دنبال و رازهایش را کشف کنند.

طبق گفته آدامز، دونلی از کشف قابل توجهی که در اوایل دهه ۱۸۷۰ اتفاق افتاد الهام گرفت. یک باستان شناس آماتور با استفاده از ایلیاد (اثر حماسی هومر شاعر نابینای یونانی است که در آن از جنگ تروا که به‌خاطر دزدیدن هلن به دست پاریس اتفاق افتاد سخن به میان آمده است) ادعا کرد که شهر افسانه‌ای تروا را کشف کرده است. اگر تروا که مدت‌ها خیالی پیش نبود، واقعی بوده، پس چرا آتلانتیس چنین نباشد؟

آیا شهر گمشده آتلانتیس واقعاً وجود داشته است؟

جستجوگران آتلانتیس

در سال‌های اولیه پس از آنکه کریستف کلمب خبر کشف جهان جدید آمریکا را به اروپا برد، بسیاری ادعا کردند که آمریکا همان آتلانتیس افسانه‌ای است. اما بسیاری از جستجو‌ها در واقع در قرن‌های ۲۰ و ۲۱ صورت گرفتند. برخی از جستجوگران به فوران آتشفشانی اشاره کردند که باعث تخریب مناطقی از جزیره سانتورینی در حدود سال ۱۶۰۰ قبل از میلاد شده بود و تمدن مینوسی را از بین برده بود.

در سال ۲۰۱۸، یک تیم با شور و شعف زیاد اعلام کردند که مدرک اثبات وجود آتلانتیس را پیدا کرده‌اند. شواهد اصلی آن‌ها شامل مجموعه‌ای از قطعات سخت شده بتنی بود که در پارک ملی اسپانیا وجود دارد و بعد معلوم شد که این‌ها حوضچه‌های آزمایشی هستند که در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ برای مطالعه‌ای در مورد زئوپلانکتون‌ها ساخته شده بودند.

کنت فدر، استاد برجسته انسان شناسی در دانشگاه ایالتی کانتیکت، در بیشتر دوران حرفه‌ای خود به بررسی ادعا‌های موجود در رابطه با آتلانتیس پرداخته است. فدر می‌گوید: اگر چه هیچ مدرکی وجود ندارد که آتلانتیس همانطور که افلاطون توصیف کرده است وجود داشته، اما افرادی که تحت تأثیر این داستان قرار می‌گیرند گاهی اوقات می‌توانند به درون علم باستان شناسی کشیده شوند. طبق گفته فدر کار‌های عملی و جدی زیادی در این زمینه انجام نشده است.

او می‌گوید باستان شناسان چیز‌های زیادی در مورد مکان‌های افسانه‌ای دیگر مانند استون هنج، اهرام مصر یا شهر‌های ساخته شده توسط آزتک‌ها می‌دانند. اما اطلاعات و تحقیقات در رابطه با شهر افسانه‌ای آتلانتیس بسیار کم است. او امیدوار است که گروه‌ها و مراکز مختلفی برای کشف این راز سر به مهر وارد عمل شوند.

منبع: دیجی رو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
io
۲۰:۰۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
آتلانتیس رو جدی بگیرید!
بنده در سایت های دیگه هم نظریه دادم که اون ها امکان داشته موجوداتی باشن که محل زندگیشون دریا بوده وخدا موجودات بسیاری رو خلق کرده!
دلیل پیشرفتگی شون هم امکان داره کمک فرازمینی هاباشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
خیلی عجیب غریب و زیبا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
چرا دارید دین چرت و پرت اسلام رو به یه تئوری ربط میدید؟؟؟
اصلا گیرم وجود داشته باشه
چه ربطی به خدا و این چیزا داره
یکم منطق کافیه تا ببیند اثبات علمی وجود داره راجع به اینکه مثلث برمودا اتلانتیسو کشیده پایین و گم شده
طبق حرفای سازمان جغرافیایی ایالات متحده تایید شده که یه هاله ای بزرگ توی مثلث دیده شده که با منطق و دلیل جور در میومد که آتلانتیس وجود داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
اکه پیا نشه فقط با آمدن امام زمان پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۲:۱۰ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
احتمالا مثلث برمودا نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
یعنی واقعیت نداره ولی شواهد زیادی وجود داره که
Iran (Islamic Republic of)
خب… هرچی که شما بگید
۱۸:۴۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
من میگم شاید شهر اتلانتیس وجود داشته باشه ولی اون کسی که نوشته بود من خیلی به وجود اتلانتیس اعتقاد ندارم،اونم حرفش درسته ✔️ اما شاید در سال های اخیر این سوال جوابش پیدا بشه
Iran (Islamic Republic of)
خب..نمیدونم
۰۲:۰۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
من خیلی بع وجود اتلانتیس اعتقاد ندارم ولی من حس میکنم قبلا خیلی شهرهای پیشرفته و شلوغی وجود داشته که مردم خیلی با تمدن و صلح و آرامش باهم توش زندگی میکردن و علم خیلی پیشرفته ای داشتن و از خیلی قبلا بودن مثلا زمان دایناسور عا ولی یه روز به دلیلی که ممکنه حمله موجودات ماورائی موجودات غول پیکر دریایی یا همون دایناسور ها منقرض شده باشه یا به دلیل سقوط شهاب سنگ با دایناسور ها منقرض شدن یا زلزله شده و درکل به یه دلیلی کل افراد اون شهر نابود شدن و اون شهر قدیمی متروکه ی خیلی پیشرفته الان یا زیر خاکا مدفون شده یا زیر ابه درکل حس میکنم یه شهر قدیمی خالی از هر نوع موجود زنده ای که خیلی پیشرفته و متمدن بوده زیر پاهای ما هست و ما هر روز بدون اطلاع از وجود اون روش راه میریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
اکثر یونانی ها در افسانه و مزخرفات گفتن در جهان تک بودند
این شهر به اصطلاح آتلانتیس که ساخته ذهن ​افلاطون بود
17 هزار سال قبل رو مگر به چشم خودش دیده بود؟
عده ای بسیاری از یونانی ها کافر بودند که بت ها و سنگ های گوناگون رو میپرستیدن و سنگ های ساخته بودند و با جهالت اینا رو پرستش داشتند صداشون می‌زدند زئوس و رئوس و پوسایدون و هرکول و..... خب شهر خیالی که تو ذهنشون ساخته بودند اسمش آتلانتیس بود
بعد با همین باور های کفر آلود و شرک یک انحراف ریشه ای در دین مسیحیت به وجود آوردند و متن انجیل را تغییر دادند

هرکسی که میخواد از راه این کفار اطاعت داشته باشه سراغ همین قصه های آلوده خیالی بره که صاحب این شهر خیالی همین بت ها بوده!!
کفر مطلق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
من تو خواب دیدم بعدم زدم اینترنت اورد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
عجب
Iran (Islamic Republic of)
به نظر من که میتونه واقعیت داشته باشه
۱۳:۴۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
به نظر من که میتونه واقعیت داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
حقیقت نداره
توهم و خیال و افسانه است
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۱:۲۱ ۳۰ تير ۱۴۰۱
یوفوها متعلق به مردم آتلانتیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
وای من عاشق این جور چیزا و هیجانات هستم .خیلی دلم میخواد کشفش کنم
کسی نمیاد بریم بفهمیم؟؟
من عاشق ماجراجویی‌ام:)
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۸:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقایون و خانمهایی که خیلی دم از عقل گرایی میزنید
خیلی نمی‌تونید با عقل محدود به حقیقت دست پیدا کنید

هر چند که اگرعقل هم در این ماجرا دخیل کندمتوجه خواهید شد که خالق این جهان آنقدر دانا و توانا هست که بتواند میلیونها میلیون جهان و موجودات متنوع و بسیار بسیار پیشرفته تر از ما خلق کند بنا بر حکمت خودش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
چرا تفکر شیطان پرستی و دروغین و مادی گرایی رو ربط میدید به قدرت خدا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نظر من واقعا چنین جایی وجود داره کره زمین همیشه در حال حرکته و ممکنه یجایی در آب فرو بره یجایی با خاک یکسان شه و اگه توجه داشته باشین توی فیلم جزیزه از راک و پری دریایی اشاره ریزی شده
France
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
فیلم منبع استناده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
واقعا هم فیلم تخیلی که با هزار تا کامپیوتر و فتوشاپ درست شده ارزش کوچک ترین بحث هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
تاریخ هیجان انگیز شاید واقعیت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
تاریخ در صورتی هیجان انگیز خواهد بود که سند و مدرکی بر وجود آتلانتیس باشه
اصلا معلوم نیست چی هستش و کجاست
هیچ سند و اطلاعات علمی و شواهدی ازش وجود نداره
هرکسی هم برای خودش 200 تا مدل خیال بافی راه انداخته
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۱:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
نمیدونم چرا از اینجور داستانا میترسم بخصوص وقتی واقعی از آب در بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
پس چرا میای میبینی ؟ البته منم مثل توهم ولی کنجکاوم دیگه کاری نمیشه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنظرم من شهر اتلانتیس وجود داره می گویند که شهر اتلانتیس پر نور ترین شهر در دنیا است من که می گم این افسانه وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
yalda
۱۶:۳۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
من فیلم آتلانتیس رو دیدم خیلی قشنگ به نظر من واقی هست آتلانتیس وجود داره و اینکه آتلانتیس زیر مثلث برمودا هست در زمان های قدیم شهر آتلانتیس رو جزیره بوده و یه اتفاقی می‌افتد که نیره زیر جزیره والان هیچ خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
پس بی زحمت پشت صحنه فیلم رو هم ببینید تا بفهمید که شهر آتلانتیس زیر دریا دروغ و ساختگی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ارمیتا
۰۰:۱۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام این کاملا واقعی و اینکه مثلث برمودا چون هسته زمین آهن ربا داره هر چیز آهنی مثل کشتی و هواپیما رو میکشه و امیدی هست خب اگر واقعی بود شمایی که میگید واقعی نیست خدا رو دست کم گرفتید خدا بزرگ ترین موجود دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
صالح دانا
۱۵:۵۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
پس بی زحمت پشت صحنه فیلم رو هم ببینید تا بفهمید که شهر آتلانتیس زیر دریا دروغ و ساختگی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
تفکر آلوده شیطان پرستان و بی دین ها و کفار چه ربطی به قدرت خدا داره؟
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۱۶:۱۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
به نظر من اتلانتیس زیر مثلث برمودا هس حتی تازه گیا کارشناسان تونستن که یک هرم زیر مثلث برمودا پیدا کنن و من فکر میکنم که اتلانتیس شاید توی اون هرم باشه بازم متمعن نیستم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
نماد مورد علاقه فرقه آلوده و نجس شیطان پرستان (فرماسون ها) مثلث هستش
Iran (Islamic Republic of)
اروشا اژدری
۱۳:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
از نظر من جزیره آتلانتیس واقعيت داره چون من کتاب هایی راجب این جزیره خوندم و همشون گفتن که این جزیره واقعيت داره اما تا به الان کسی جای اون رو پیدا نکرده و مثل یک معما است
Iran (Islamic Republic of)
Am
۱۵:۲۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
اتلانتیس وجود داشته مردمانی بسیار پیشرفته و مدرن که بزرگان این شهر با ساکنین غیر از زمین در ارتباط بودن وعلت پیشرفت بسیار بالا این قوم همین بوده این شهر روی گسلی قرار داشته واینکه غیر زمینی ها به هیچ وجه نمیخواستن ساکنین اتلانتیس با انسان های دیگر درارتباط باشن و اطلاعات بدن در اخر این شهر توسط فعالیت گسل به کل نابود شد
Iran (Islamic Republic of)
سایه
۱۸:۳۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
هیچ چیز غیرممکن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
عجب
پس منم با هیچ فناوری تا سیاره مریخ پرواز کردم و برگشتم
آیا باور کردی؟
حتی نامرئی هم شدم باور کردی؟
شما چون ساده لوح هستی هر چرت و پرتی رو بدون ذره ای تفکر قبول میکنید
مینویسم پراید بهترین ماشین دنیاست باور کردی؟
ای ساده لوح بی فکر
Iran (Islamic Republic of)
للب
۲۰:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
واقعی نیست
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۶:۰۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
احسنت درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
ان شا الله آتلانتیس زیر مثلث برمودا قرار داره و من پیدایش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
مثلث برمودا دروغ ‌‌شیطان پرستان هستش
الان کل اطراف کره زمین ماهواره و دوربین داره و حتی ماهواره های ناسا میتونند یک مورچه رو روی زمین ببینند
میتونن یک جسم یا قایق یا هواپیمای بدون سرنشین یا هرچیزی رو به سمت مثلت برمودا بفرستند و ببینم چه بلایی سرش میاد
چون هیچ خبری اونجا نیست و اگر بفرستند و دروغشون لو برود ضایع میشن
دارند سعی میکنند با دروغ ملت رو فریب بدن گول نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب چه دلیلی داره دروغ بگن؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
نمی دونستم
Iran (Islamic Republic of)
Hengame
۱۵:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
به نظر من شهر واقعی هس و ممکنه حتی پری های دریایی واقعی باشن و اونجا زندگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
اره وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
دیدیش؟
Iran (Islamic Republic of)
اراد
۱۴:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
من خیلی دوست داشتم شهر اطلانتیس را ببینم به نظر من وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
بچه بیا پایین
۱۸:۳۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
بیاین پایین شعر تلاوت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۵:۳۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
واقعا دوست دارم یک ایرانی اتلانتیس رو پیدا کنه کی اون ایرانی اصلا خود خواه نباشه و به همه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
از نظر من آتلانتیس زیر مثلث برمودا قرار داره.مثلث برمودا هم توسط مردم آتلانتیس ساخته شده و مردم آتلانتیس دوست ندارند که کسی از جای اونها باخبر بشه.هر چیزی که می‌ره توی مثلث برمودا اسیر اونها می شود.یا اصلاً کی می‌دونه شاید هرچیزی باشه.اما من میگم واقعاً وجود دارند.
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۱۹:۳۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
به نظر من آتلانتیس تیس که یک شهره گمشده هست وزیر اقیانوس قراردارد. اطلاعات کمی به دست رسیده پس یعنی آیت شهر را فقط یو یا۲ نفر کشف کردن و کسی او را باور نکرده اند برای همین اطلاعاتی ندارند اگر به دنبال او می‌رفتند شاید اطلاعاتی پیدا می‌شد ولی یک جور هم میشه گفت خود مردم اتلان نخواستند که مردم خشکی در باره شهرشون باخبرباشن و بعضی از افسانه هنگفتی اند که در آب و رشد آتلانتیس مردمی هستندکه هم درخششی وهم دردریانفس میکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
من فکر میکنم واقیت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
من هنوزم فکر میکنم که آتلانتیس وجود داره و در زیر اقیانوس اطلس قرار دارت برای همون اسمش آتلانتیس هست دیگه و من بزرگ شوم با بابام میرم و شهر گمشده آتلانتیس رو پیدا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
بیایید زندگی کنیم دوستان آتلانتیس و برمودا به ماچه
همین که کرونا مارو گرفته ول نمیکنه خودش یه بلای قیر طبیعی ماداریم میمیریم بیایم فکر برمورا باشسم آخه ما خودمون یه برمودا داریم معرفی میکنم جناب کرونا
Iran (Islamic Republic of)
farbod ostovar
۱۳:۰۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
تو خودت اومدی درمورد اتلانتیس تحقیق میکنی بعد به ما میگی؟
Turkiye
حیدرعلی
۱۰:۵۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تشکر آقای آتلانتیس
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۱۶:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
مگه اتلانتیس کسیه شهره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
عجب
Iran (Islamic Republic of)
آتلانتیس
۱۱:۳۳ ۳۰ دی ۱۴۰۰
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۴ دی ۱۴۰۰
و حالا یه سوال دیگه اینکه میکن مثلث برمودا در نقشه وجود داره اما شهر اتلانتیس که میکن وجود داشته و درون اون زندگی شاد وخوبی داشتند چطور در نقشه وجود نداره خوب این سوال یه چیزی داره به ما میگه اینکه من فکر میکنم ممکنه اتلانتیس زیر مثلث برمودا وجود داره و چون کسی نتونسته به اونجا بره کسی وجود نداره که اونو ثابت کنه چون هر کسی که به مثلث برمودا رفته گم شده اینکه نمیشه در یه نقشه دو جارو نشون بدن و اینکه من میگم اتلانتیس زیز مثلث برمودا قرار داره
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۶:۳۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
دقیقا همینطوره البته این یک نظریه ست . وجود داشته ولی معلوم نیست کجاست وقتی اجسام داخل اون مثلث گم میشن خود شهر آتلانتیس چطور میخواد دیده بشه اکر پایین اون مثلث دیده میشد که الان مثلث برمودا هم کشف شده بود . کسی هم که نمیتونه بره ببینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۴ دی ۱۴۰۰
من میگم وقتی میگید اتلانتیس یک شهر افسانیه هست و کسی نتونسته اون جارو پیدا کنه و حتی توی نقشه هم وجود نداره چطور میدونید این عکس وقعا عکس شهر اتلانتیس هست
Iran (Islamic Republic of)
لیلا تل
۱۲:۴۳ ۲۴ دی ۱۴۰۰
علکی ئاتلانتیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۵ دی ۱۴۰۰
چه جالب هیچ وقت نمیدونستم همچین چیزی وجود داره خدا کنه واقع ایی باشه ☹️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
دروغ است.از تفکرتون استفاده کنید
بهترین نعمت الهی عقل هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۴ دی ۱۴۰۰
شهر آتلانتیس دقیقن شبیه یک قسمت هایی از ماینکرافت است که به این نتیجه میرسیم که ستون نگه دارنده ی ان ۲۳ متر است و عدد۲۳دقیقن مثل ایه های اولین کتابی که پیامبر محمد به وجود آورد پس این داستان مارا مشکوک به خدا می کند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۴۸ ۱۷ دی ۱۴۰۰
نمیخاد بگی انیشومنت ها چقدن
در ضمن لازمه بگم که موجنگ نمیدونسته که آتلانتیس چقده که از روش خیال پردازی کنه
پس چرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۰
من موندم این داستان واقعیه یا نه . از طرفی خیلی دلم میخواد واقی باشه چون خیال‌پردازی زیاد میکنم . از طرفی هم میگم که ممکنه غیر ممکن باشه یه همچین چیزی . به هر حال مطلب بسیار خوب و جالبی بود و منو به وجد آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
قوم عاد یا آت تمدنی در بیش از ۱۵۰۰۰ سال قبل بوده احتمالا افراد سازده اهرام مصر که به عذاب الهی گرفتار شدند.