به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی با قدردانی از تعامل فزاینده و اثربخش اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در ارتقاء فرهنگ ترافیکی در استان مرکزی از کاهش ۱۷ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در این استان خبر داد.
سردار مفخمی افزود: با فرهنگ سازیهای انجام شده و توسعه نظارتهای پلیس و همراهی دیگر دستگاه مسئول در حوزه امنیت ترافیک، در ۵ ماهه نخست امسال جاری، میزان کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی در استان به میزان ۱۷ درصد کاهش داشته است.
او اضافه کرد: در این بازه زمانی تعداد ۳۰ نفر در معابر درون شهری و ۱۷۴ نفر در محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست دادند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با قدردانی از تلاشهای کارکنان پلیس استان مرکزی بیان کرد: بازنگری در نقاط ضعف حوزههای ماموریتی و یافتن راهکارهای علمی به منظور توسعه و بهبود کیفی انجام وظایف به نحوی که ضامن ارتقاء خدمت رسانی و ارتقاء امنیت و خدمات برای مردم باشد، در سال جدید با جدیت در دستور کار پلیس قرار گرفت.
او توسعه کنترلها و نظارتها در دوران شیوع کرونا، را یکى از مهمترین برنامههای حوزه ترافیک در انجام ماموریتهای پلیس عنوان کرد.
سردار مفخمی ادامه داد: کنترل در صورتی که با برنامه ریزى همراه باشد، میتواند ماهیتی پیش بینانه و عملکردی کارآمد و اثربخش داشته باشد که در این حوزه سعی با رویکرد اصلاحی در مرتفع سازی نقاط ضعف، برای دستیابی به استانداردها و معیارهای هر چه مطلوبتر برنامه ریزی کرد.
او با اشاره به این که افزایش رضایتمندی مردم و کاهش کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی، از الویتهای پلیس در تامین امنیت ترافیکی شهروندان است گفت: فرهنگ سازی و قانونمند سازی شهروندان یکی از اقدامات اثر گذار در کاهش تصادفات است و در تحقق این راهبرد، سعی شده از تمامی ظرفیتهای به ویژه حوزه رسانه و فضای مجازی استفاده کرد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی دارای ظرفیتهای بسیار بالایی در حوزههای مختلف است که باید مشارکت فعال و اثربخش کلیه اقشار اجتماعی در حوزه امنیت به عنوان یک ضرورت در جامعه امروزی نگاه شود.
او تعالی رفتار کارکنان را یکی دیگر از اولویتها در سال جاری خواند و گفت: اعتماد اجتماعی به پلیس، بازتابی مهم در افزایش کیفی ماموریتها و افزایش امنیت اجتماعی دارد.
سردار مفخمی گفت: نوع عملکرد و رفتار پلیس بهترین مولفه در کسب اعتماد عمومی است و امسال توجه به عملکردها و مواجهه با شهروندان در تعاملات یکی از مهمترین شاخصهای نظارتی و مورد تاکید است.
انتهای پیام / ج