بسته شدن پرونده خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت : پرونده خرید تضمینی گندم در استان با خرید ۴۲۲ هزار تن محصول از کشاورزان بسته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ارویسی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت : امسال بیش از ۴۲۲ هزار تن گندم بصورت تضمینی و توافقی از کشاورزان استان خریداری شد که از این مقدار سهم خرید تضمینی بیش از ۳۷۲ هزار تن و سهم خرید توافقی بیش از ۵۰ هزار و ۸۰۰ تن است.

او گفت : با وجود کاهش نزولات جوی در فصل زراعی گذشته، استان کرمانشاه امسال توانست به جایگاه چهارم خرید تضمینی گندم در کشور بعد از استان‌های خوزستان، گلستان و فارس دست پیدا کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ارزش گندم تضمینی خریداری شده از کشاورزان استان را بیش از ۱۸۸۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امسال گندم به ازای هر کیلوگرم پنج هزار تومان خریداری شد که با تلاش دولت این مبلغ بطور کامل به حساب کشاورزان واریز شده است.

او با بیان اینکه امسال از نیمه دوم اردیبهشت برداشت گندم در استان کرمانشاه آغاز شد، افزود: به منظور رفاه حال کشاورزان، ۶۱ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان دایر شد که از این تعداد هفت مرکز خرید تضمینی دولتی، ۴۱ مرکز خرید تضمینی بخش خصوصی (شامل سیلو‌های بخش خصوصی و کارخانه‌های آرد سازی) و همچنین ۱۳ مرکز مباشرین تعاونی روستایی بود.

او ادامه داد: استان کرمانشاه با دارا بودن بیش از ۱.۴ میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی استاندارد در دو بخش دولتی و خصوصی یکی از قطب‌های صنعت سیلو سازی و مراکز ذخیره استراتژیک کشور می‌باشد و این دستاورد مرهون تلاش و همکاری گسترده دولت‌ها با بخش خصوصی است.

ارویسی اشاره‌ای هم به حوزه آرد و نان استان داشت و گفت: بیش از ۲۲۰۰ واحد خبازی در استان کرمانشاه وظیفه تامین نان مورد نیاز مردم را بر عهده دارند که از این تعداد ۱۵۸۲ واحد با پخت یارانه‌ای نوع یک و ۶۱۸ واحد با پخت یارانه‌ای نوع دو مشغول فعالیت هستند.

او افزود: آرد مورد نیاز خبازی‌های استان توسط ۱۴ کارخانه آرد سازی فعال سطح استان تامین می‌شود که بر اساس قانون واحد‌های خبازی می‌توانند سهمیه آرد خود را از هر یک از این کارخانه‌ها در قالب سامانه فروش آرد استان خریداری کنند.

او از مردم استان کرمانشاه خواست تا در صورت مشاهده هر گونه مشکل در بحث تعطیلی خودسرانه واحد‌های خبازی استان و رعایت نکردن ساعات پخت با شماره تلفن ۳۸۲۲۰۹۰۲۰ اداره کل غله و خدمات بازرگانی و ۱۲۴ بازرسی سازمان صمت تماس بگیرند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.