معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی نخستین بانوی ۳۵ ساله کاشانی به بیماری ناگ خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی دلاوری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از بانوی ۳۵ ساله که با علائم بیماری اسهال (شبه وبا) به مرکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان مراجعه کرده بود در آزمایشگاه تشخیص طبی دانشگاه نمونه گیری و برای تایید نهایی به آزمایشگاه رفرانس کشوری ارسال شد که در ارزیابی نهایی بیماری ناگ شناسایی شد.

وی آزمایش وبا را رایگان اعلام کرد و افزود: در بررسی از اطرافیان مشخص شد فرد دیگری از خانواده به این بیماری مبتلا نشده است.

دلاوری گفت: بیماری‌های منتقله از آب و غذا یکی از شایعترین بیماری‌های عفونی واگیردار هستند که در صورت غافل شدن از آن‌ها می‌تواند جوامع بشری را با چالش روبرو کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، یکی از مهمترین این بیماری‌ها را بیماری وبا برشمرد و افزود: شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از مناطقی است که بیماری وبا در آن بومی است و سیستم بهداشتی درمانی در هر زمان ضرورت دارد هوشیارانه در صدد رصد این بیماری در بین جامعه باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: شناسایی این مورد از نظر اپیدمیولوژیک و هوشیار بودن سیستم بهداشتی درمانی بسیار اهمیت دارد، زیرا منجر به آگاه سازی جامعه در مراجعه به موقع بیماران به پزشک و جلوگیری از انتشار بیماری در جامعه می‌شود.

مهدی دلاوری به شهروندان توصیه کرد در صورت داشتن اسهال و استفراغ پس از مراجعه به پزشک برای نمونه گیری می‌توانند در ساعات اداری به تمام پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت و در ساعات غیر اداری در شهرستان کاشان به آزمایشگاه بیمارستان نقوی و در شهرستان آران و بیدگل به اورژانس امام خمینی (ره) مراجعه کنند.


انتهای پیام

برچسب ها: بیماری ناگ ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار