آغاز مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از امروز (۱۳ شهریور) در کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه ۲۱۸ نفر در بخش آوایی از مرحله شهرستانی به مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه پیدا کرده اند که ۱۲۳ نفر آن‌ها خواهران و ۹۵ نفر برادران هستند.

او با بیان اینکه این مسابقات با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد و مسابقه دهندگان به تفکیک رشته و در فاصله‌های زمانی مختلف در سالن مسابقات حضور خواهند یافت، گفت : خواهران امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ شهریور) و برادران هم در روز‌های ۱۵ و ۱۶ شهریور با هم به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: مسابقه دهندگان در این مرحله در رشته‌های آوایی (شامل حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل)، ترتیل، قرائت، اذان و دعاخوانی به رقابت با هم خواهند پرداخت.

صالحی با بیان اینکه برگزیدگان این مرحله از مسابقات به مرحله کشوری چهل و چهارمین مسابقات سراسری قرآن کریم راه پیدا خواهند کرد، گفت: مرحله کشوری این مسابقات مهر ماه و به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

او افزود: شرکت کنندگان بخش تفسیر پس از بررسی نمرات و کسب حد نصاب، یازدهم مهرماه در مسابقات استانی رشته تفسیر چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

صالحی برگزاری مسابقات قرآنی را در قرآنی‌تر کردن فضای جامعه موثر عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی می تواند جامعه را به سمت زندگی قرآنی سمت و سو دهد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.