فرمانده انتظامی استان یزد، گفت: با تلاش ماموران پلیس فتا فردی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و فروش اقلام ممنوعه می کرد، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در  پایش فضای مجازی به همت تیم رصد پلیس فتا، کارشناسان این پلیس در شبکه اجتماعی تلگرام اکانتی را شناسایی کردند که در آن شخصی با قرار دادن تصاویر و عکس‌های اقلام غیر مجاز اقدام به تبلیغات سوء در گروه‌های تلگرامی می کرد.

سردار بهدانی فرد افزود: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی متهم را در فضای مجازی رصد، شناسایی و  دستگیر کردند.

او ادامه داد: متهم در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که کلاهبرداری از خریداران اقلام ممنوعه علت بارگزاری و تبلیغات تصاویر نامتعارف در گروه‌های تلگرامی بوده و نامبرده هیچ کالایی را برای کسانی که پول پرداخت می‌کرده‌اند ارسال نمی‌کرده است.

این مقام انتظامی به ماده ۱۵ بند "ب"جرایم رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: چنانچه کسی افراد را به ارتکاب جرائم منافی عفت یا استعمال مواد مخدر یا روان‌گردان یا خودکشی یا انحرافات جنسی یا اعمال خشونت آمیز تحریک یا ترغیب یا تهدید یا دعوت کرده یا فریب دهد یا شیوه ارتکاب یا استعمال آن‌ها را تسهیل کند یا آموزش دهد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.