معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان:

دانشگاه کاشان رتبه‌ دوم دانشگاه‌های جامع ایران را کسب کرد

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه در جدیدترین رتبه‌های دانشگاهی از سوی نظام رتبه بندی تایمز، رتبه ۶۰۰ تا ۸۰۰ جهان، چهارم دانشگاه‌های ایران و رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشورمان را کسب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجید منعم‌ زاده معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه رتبه‌بندی بیش از یک‌ هزار و ۶۰۰ دانشگاه برتر جهان از ۹۹ کشور در رتبه‌بندی تایمز گفت: ۵۸ دانشگاه ایرانی در این نظام رتبه‌بندی حایز رتبه شدند که اختلاف رتبه‌ها بسیار کم و امتیاز‌های دانشگاه‌ها بسیار نزدیک است.

وی مهمترین معیار‌های این نظام رتبه‌بندی را آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی عنوان و اضافه کرد: پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار داده است.

به گفته وی، این رتبه‌بندی از ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار کلی آموزش با ارزش ۳۰ درصد، پژوهش با ارزش ۳۰ درصد، استنادات با ارزش ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با ارزش هفت و نیم درصد و ارتباط با صنعت با ارزش ۲ و نیم درصد بهره گرفته است.

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان اظهار کرد: موسسه تایمز در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ برای تأمین داده‌های پژوهشی با نظام رتبه‌بندی Quacquarelli Symonds (QS) همکاری داشته است که ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان را با ۶ شاخص ارزیابی می‌کرد.

وی افزود: از سال ۲۰۱۰ موسسه تایمز همکاری خود را با موسسه QS پایان داد و موافقتنامه جدیدی با تامسون روتیرز (موسسه اطلاعات علمی ISI) امضا کرد تا روش جدید خود را عملیاتی کند.

نزدیک به ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده دانشگاه کاشان تحصیل می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.