عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بیان توضیحاتی درباره بالا رفتن قیمت سیمان و فولاد پرداخت.

به گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن  مجلس شورای اسلامی در تذکر خارج از دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: تذکر بنده در خصوص بحث زنجیره سیمان و فولاد است. از ابلاغیه وزارت صمت برای ممنوع کردن ارائه سیمان در خارج از بورس تشکر می‌کنم زیرا اقدام خوبی است. کل سیمان در بورس فروخته شود شفافیت این امر بالا می‌رود.

وی در ادامه بیان کرد: بخشی از کار را هم باید دوستان جدی بگیرند. ظرفیت تولید سیمان با توجه به اینکه ۶۰ کارخانه بیشتر نداریم به راحتی قابل کنترل است و با برق مصرفی و مجوز‌هایی که این کارخانه‌ها خارج از ظرفیت اسمی دارند باید این تولید برق کنترل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن  مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در شرایطی که نیاز به عرضه کافی و حداکثری این محصولات  داریم، باید این ۶۰ کارخانه با توان حداکثری اقدام به تولید کنند و سیمان و فولاد در بورس عرضه شود.

طاهری افزود: مطلب بعدی درباره معوقات مربوط به حقوق دولتی معادن است. بنا به گزارش دیوان محاسبات کشور ۲۴ هزار میلیارد تومان معوقات حقوق دولتی داشتیم که ۸۰ درصد از این میزان مربوط به ۷ تا ۸ معدن شاخص ما است. در حال حاضر با نبود بودجه کافی در خزانه نیازمند جدیتی هستیم که این مبالغ به خزانه برگردد.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این تذکر درست است. وزیر صمت در زمان رای اعتماد قول داد موضوع سیمان، فولاد و معادن را ساماندهی کند. ما این هفته جلسه‌ای را در خارج از صحن علنی خواهیم داشت و وزیر صمت در این جلسه حضور خواهد داشت و باید موضوع سیمان، فولاد و حقوق گمرگی معادن را باید ساماندهی کند.

نائب رئیس  مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از کمیسیون صنایع و معادن نیز درخواست داریم که این وضعیت باید ساماندهی شود. با وضعیت فعلی قیمت سیمان و فولاد اکثر پروژه‌ها متوقف می‌شود. علی رغم تعدیلی که در قیمت سیمان و فولاد رخ داده باز هم ساخت پروژه‌ها کفایت نمی‌کند و بسیاری از ساخت و ساز‌ها در بخش زیر ساخت متوقف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار