مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت: به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در روز‌های گذشته آمار مبتلایان به کرونا این شهرستان در حال افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هاشم طاهری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه با افزایش شمار مبتلایان و شیوع ویروس کرونا در استان‌ها و شهرستان‌های همجوار؛ نظارت‌ها و محدودیت‌ها در شهرستان بهمئی تشدید می‌شود، گفت: علت افزایش مبتلایان به ویروس کرونا نادیده گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک، شرکت در مراسم عزاداری، حضور در اماکن پرتردد و افزایش سفر‌های غیر ضروری است.
 
طاهری با اشاره به اینکه بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا جهش یافته رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است، از پلمب و تعطیلی ۲ بانک، یک اداره و یک مرکز آموزشی خصوصی در شهرستان بهمئی به علت پایبند نبودن و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا خبر داد.
 
او افزود: متاسفانه به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در روز‌های اخیر آمار مبتلایان در بهمئی در حال افزایش است.
 
طاهری از تشدید محدودیت ها، نظارت بر بازار، مراکز خرید، اماکن پرتردد، جلوگیری از تردد وسایل نقیله با پلاک‌های غیر بومی، روند رو به رشد واکسیناسیون، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی، حمایت و پشتیبانی از بیماران مبتلا تا بهبودی کامل، افزایش انجام تست‌های کرونایی در مناطق مختلف، تعطیلی کامل مناطق گردشگری تا ریشه کنی این ویروس منحوس، جلوگیری از رفتار‌های پرخطر غیر بهداشتی برخی از شهروندان و کاهش برنامه‌های اداری شامل جلسات، نشست‌ها و همایش‌ها خبر داد.
 
او گفت: هم اکنون واکسیناسیون در بهمئی به بهترین نحو در حال اجرا است و اولویت‌های تزریقی طبق اعلام وزارت بهداشت، علاوه بر کادر درمان، سالمندان، بیماران خاص و صعب العلاج، فرهنگیان، دانش آموزان و مشاغل پرخطر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی با بیان اینکه حال عمومی همه دریافت کنندگان واکسن کرونا در این شهرستان خوب است و با دریافت مجدد واکسن از وزارت بهداشت کار واکسینه بیماران خاص و دیگر گرو‌ها در شهرستان آغاز می‌شود ادامه داد: متاسفانه میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این روز‌ها به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.
 
شهرستان بهمئی با ۵۰ هزار تن جمعیت در فاصله ۳۵۰ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.