قویدل گفت: خوشبختانه گام اول پیشگیری از حاشیه نشینی و اقدامات پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی-قضایی به خوبی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهدی قویدل،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در جلسه بررسی طرح علمی پیشگیری از حاشیه نشینی با همکاری جهاد دانشگاهی، گفت: دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم، برنامه‌های با محوریت پیشگیرانه و در راستای اهداف این معاونت را اجرا و سهم هر یک از دستگاه‌ها در مقوله پیشگیری را مشخص می‌کند.

او ادامه داد: بر اساس سند تحول، یکی از برنامه‌های مهم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تهیه سیمای جرائم است که بررسی ۱۰ اتهام اول استان در دستور کار و راهکار‌های متناسب نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مقام قضایی تاکید کرد: براساس دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضائیه نیز سازمان‌های مردمی نهاد، نخبگان، فرهنگیان و اساتید دانشگاه در امر مهم پیشگیری دخیل می‌شود، به علاوه هیئت امنای مساجد و سایر گروه‌هایی که دارای اساسنامه و راهبرد خاص می‌باشند نیز در این مقوله ورود خواهند کرد.

قویدل گفت: یکی از موضوعاتی که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در سال ۹۹ به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده، پیشگیری از حاشیه نشینی و توانمندسازی جوامع روستایی بوده است و در این راستا محله صنعتی کرمان به صورت پایلوت انتخاب و سپس پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی-قضایی در این محله راه اندازی شد که همچنان با همکاری نهاد‌های مردمی و تبیین سهم هر یک از دستگاه‌ها به فعالیت می‌پردازد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اظهار داشت: خوشبختانه گام اول پیشگیری از حاشیه نشینی و اقدامات پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی-قضایی به خوبی برداشته شده است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت نخبگان، مجامع علمی و نهاد‌های مردمی در آینده شاهد اثربخشی بیشتری در این زمینه باشیم.

قویدل در پایان به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه در راستای مسائل آموزشی، مطالعاتی و پژوهشی و افکارسنجی تدوین شده و دارای پشتوانه علمی بسیار خوب می‌باشد و امید است بتوانیم در قالب این تفاهم نامه و با مشارکت و هم افزایی اهداف پیشگیرانه را به نحو احسن پیاده‌سازی کنیم.

پارسال معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اقدام به انعقاد تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی کرمان نموده و طرح پیشگیری از حاشیه نشینی و شناسایی بستر‌ها و شرایط علّی مداخله‌ای جرم زا در شهر کرمان در راستای همین تفاهم نامه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار