آغاز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی از آغاز ارائه خدمات این صندوق به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، احمدی شالی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان وظیفه تامین مالی زیست‌بوم فناوری، کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را بر عهده دارد.

او کمک به تجاری‌سازی دستاورد‌های فناوری، ایجاد زمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در حوزه فناوری و نوآوری، تسریع فرآیند تبدیل ایده به ثروت و جلوگیری از بوروکراسی و جبران عدم تمایل نهاد‌های مالی سنتی برای تامین مالی حوزه‌های فناوری و نوآوری به دلیل ریسک بالا را اصلی‌ترین اهداف تاسیس این صندوق عنوان کرد.

احمدی شالی جذب و هدایت منابع مالی، صدور انواع ضمانت‌نامه، ارائه انواع تسهیلات، سرمایه‌گذار خطرپذیر، همکاری با مؤسسات و نهاد‌های داخلی و خارجی، اخذ و اعطای کارگزاری‌ها و عاملیت و مدیریت منابع مالی، اجرای خدمات ارزیابی و نظارت و امکان‌سنجی طرح در کسب‌وکار، ارائه خدمات توسعه بازار و تجاری‌سازی و ایجاد توسعه و بهره‌برداری از ابزار‌های تامین مالی از خدمات قابل‌ارائه در این صندوق برشمرد.

او با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان با مشارکت ۴۰ درصد بخش دولتی و ۶۰ درصد بخش خصوصی ایجاده شده است افزود: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز سهامداران بخش دولتی و شرکت‌های پزشکان ولیعصر تبریز، شیمی پژوهش صنعت، فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاک، صنایع صبح پارلار آسیا و موسسه آموزش عالی سراج سهامداران بخش خصوصی این صندوق هستند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی اظهار کرد: سرمایه ثبتی صندوق پژوهش و فناوری یکصد میلیارد ریال است که برابر مقررات صندوق نوآوری و شکوفایی ۶ تا ۱۲ برابر مقدار تایید شده آن، خط اعتباری تخصیص خواهد یافت.

او با بیان اینکه این صندوق با ارائه خدمات تامین مالی برای شرکت‌های نوپا، فناور، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به دنبال تسهیل در فعالیت‌های پژوهشی علمی و فناورانه است گفت: به متقاضیان تسهیلات متنوعی از جمله نمونه‌سازی، قبل از تولید صنعت، سرمایه در گردش، لیزینگ و استصناع و تامین محل کار پرداخت خواهد شد.

او اضافه کرد: این صندوق عاملیت و کارگزاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها را بر عهده خواهد داشت و علاوه بر تامین مالی، برگزاری دوره‌های آموزشی، توانمندسازی، توسعه بازار و مشاوره برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از جمله ماموریت‌های این صندوق است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.