نویسنده کتاب «همسایه‌های خانم جان»، از جهاد مدافعان حرم در خدمت رسانی به خانواده‌های داعشی، به عنوان داستان اصلی کتاب خود خبر داد.

زینب عرفانیان، نویسنده کتاب «همسایه های خانم جان» در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این کتاب خود اظهار کرد: این کتاب، داستانِ جهاد دست پرورده‌های حاج قاسم است که این بار کمر به خدمتِ زنان داعشی بسته‌اند. زنان داعشی یعنی زنان بی‌خانمانی که همسرانشان چند کیلومتر دورتر مشغول جنگیدن با بچه‌های ما هستند که خونشان به غیرانسانی‌ترین شکل ممکن  ریخته می شود.

وی بیان کرد: حالا چرا خدمت؟ چون این زن‌ها نیروی جنگی نیستند و اسیر به حساب می‌آیند. اگر رفتار این دست‌پرورده‌های حاج قاسم، غیر از این بود باید تعجب می‌کردیم ولی قرار بود مقابل مدعیانی بجنگیم که نام مسلمان برخود نهاده بودند و اسلامی را نشان آن ها دهیم که از پیامبر(ص) رحمت گرفته بودیم. اسلامی که از سهم شیر خود به قاتلی که حالا اسیر است، می‌بخشد.

نویسنده «همسایه‌های خانم‌جان» درباره جزئیات این کتاب توضیح داد: این کتاب در ۲۶۸ صفحه و ۹ فصل تنظیم شده است و یک روایت مستند است که رفت و برگشت و برش‌های زمانی دارد. راوی اول شخص است و مخاطب را با خود به سوریه می‌برد. از دمشق و حرم خانم جان تا حمص و دیرالزور و البوکمال.

عرفانیان درباره شخصیت‌پردازی و شخصیت‌های داستان تصریح کرد: قهرمان داستان، شخصیتی به نام دکتر احسان است. دکتر احسانی که ۵ سال آرزو و حسرت داشته است تا به سوریه بیاید و اسلحه به دست بگیرد و با دشمنان اهل بیت بجنگد و در حقیقت، دکتر احسانی با یک شخصیت چند بعدی. دکتر احسانِ پدر، دکتر احسانِ شاعر، دکتر احسانِ همسر، دکتر احسانِ نظامی، دکتر احسانِ پرستار، دکتر احسانِ فرزند و دکتر احسانِ مداح. کنش‌های این شخصیت در هر اتفاق با یکی از این ابعاد است که خواننده باید با آن‌ها آشنا شود و همه این‌ها را در یک فرد قبول کند.

وی گفت: شخصیت‌های دیگر، درکنار شخصیت دکتر احسان و در تعامل با او رنگ می‌گیرند. شخصیت‌هایی شاید با حیطه قدرت و مسئولیت گسترده‌تر از دکتر احسان، که در این کتاب باید در تعامل با دکتر احسان تعریف می‌شدند و همه این‌ها ظرافت‌هایی بود که باید در شخصیت‌پردازی کار لحاظ می‌شد.

عرفانیان در پایان افزود: علت نوشتن این کتاب، اول لطف خانم‌جان حضرت زینب(س)، دوم لطف خانم‌جان و سوم هم لطف خانم‌جان. درباره میزان استقبال مخاطبان باید بگویم، چون هنوز چاپ اول است دقیق نمی‌توانم بگویم، ولی الحمدلله دارد جای خودش را بین مخاطبین باز می‌کند و مهم‌ترین نکته کتاب هم، جریان فکری حاج قاسم و پیروی گام به گام دست‌پرورده‌هایش از فرمانده‌شان بود.


بیشتر بخوانید:

تغییری در رویه اختصاص کاغذ به ناشران ایجاد نشده است


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۳۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
فقط خیلی مواظب باشید زنان داعشی بعضیاشون واقعا دوره های آدم کشی حرفه ایی گذراندند و به راحتی آدم می کشند با خوش خیالی و ساده انگاری و حسن نیتهای پاکتان یهو گول نخورید خام رفتارشان نشوید که یهو بی هوا می بینید توسط همین زنان داعشی کشته و به قتل رسیدید این زنان اول باید همگیشون آنالیز و تخلیه اطلاعاتی شوند و وقتی به هویت واقعیشان پی بردید که فهمیدید واقعا زنان معمولی هستند آزادشان کنید و به خانه هایتان ببریدشان و ازشان مراقبت و نیکی و احسان بهشون کنید باید جانیان جنایتکارانشان از بی جرم جنایتکارانشان از هم جدا شوند یک زن دوره دیده حرفه ایی داعشی می تواند به تنهایی برای یک شهری بسیار خطر ناک باشد افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
عجب
آخرین اخبار