مرکبات مازندران امسال عالی است

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: مرکبات مازندران امسال هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت عالی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  محمدرضا شعبانی مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه فصل برداشت نارنگی پیش رس مهرماه و پرتقال‌های تامپسون آبان ماه است، گفت: پیش بینی می‌شود کیفیت و کمیت مرکبات تولیدی مازندران همانند پارسال باشد.

او افزود: بجز پرتقال تامپسون که احتمالا کمی کاهش تولید دارد بقیه ارقام افزایش تولید خواهیم داشت.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران بر لزوم برنامه ریزی برای برداشت، انبارداری و صادرات مرکبات مازندران تاکید کرد و ادامه داد: مرکبات باید در زمان مناسب برداشت، در مکان‌های مناسب نگهداری شود تا بازار‌هایی که پارسال به دست آمده است از دست نرود.

شعبانی ابراز امیدواری کرد صادرات مرکبات نیز امسال بیشتر از پارسال رونق بگیرد.

او با ابراز تاسف از اقدام برخی سودجویان در برداشت زودهنگام مرکبات با هدف عرضه نوبرانه به بازار گفت: قند موجود در مرکبات هنوز به میزان مورد نیاز و کافی نرسیده است و مناسب برای برداشت نیست.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه متاسفانه برداشت زودهنگام مرکبات هر ساله در استان اتفاق می‌افتد، افزود: این اقدام سبب افت کیفیت و کاهش قیمت میوه می‌شود.

شعبانی گفت: جلوگیری از برداشت زودهنگام میوه خواسته همه باغداران مازندرانی است و این موضوع بار‌ها به مسئولان اعلام شده، اما هنوز تصمیم قاطعی برای برخورد با این سودجویان گرفته نشده است.

او با بیان اینکه مرکز تحقیقات مرکبات و جهاد کشاورزی درباره زمان برداشت باید تصمیم بگیرند و اطلاع رسانی کنند، افزود: مرکبات زمانی قابل برداشت است که میوه به آب وقند کافی برسد وگرنه با طعم و مزه میوه نارس و رنگ آوری بازار‌های داخلی و خارجی را از دست می‌دهیم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران از مسئولان استانی و کشوری خواست حتی با توسل به اقدام‌های تعزیراتی جلوی تخلف سودجویان و برداشت زودهنگام مرکبات را بگیرند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.