مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از پهلوگیری ۲ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی (گندم و روغن خام) در اسکله بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به واردات ۱۰۰ هزار تنی کالای اساسی گفت: ۲ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی (گندم و روغن خام) در اسکله بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری کرده و در حال تخلیه و حمل کالا‌ها به مقصد‌های از پیش تعیین شده است.

او افزود: برای انتخاب مقصد عوامل گوناگونی نظیر امکانات ذخیره سازی، موقعیت جغرافیایی همچنین ظرفیت تولید و مصرف آن کالا در نظر گرفته خواهد شد که پس از احراز شرایط، مجوز انتقال کالا از بندر امام خمینی (ره) به آن مقصد از طریق سامانه جامع سیفا صادر می‌شود.

جهان نژادیان بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون، خوزستان میزبان ۲۴ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی بوده که از این میزان ۱۱ فروند مربوط به واردات کالای گندم، ۱۰ فروند روغن خام و ۳ فروند شکر خام است و در مجموع میزان کالا‌های وارد شده به بندر امام خمینی (ره) بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به عملکرد بسیار مناسب این اداره کل در عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های وارداتی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۱۳ الی ۱۵ هزار تن کالا به صورت شبانه روزی به اقصی نقاط کشور منتقل خواهد شد که این میزان با توجه به تعداد کشتی‌های وارد شده به بندر امام خمینی (ره) و نوع کالا متغیر خواهد بود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در شهریورماه میزبان کشتی‌های حامل کالای اساسی در خوزستان خواهیم بود که در صورت محقق شدن به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

انتهای پیام/ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.