رزمایش شمیم حسینی در خراسان رضوی برگزار شد

همزمان با سراسر کشور، رزمایش شمیم حسینی مواسات، همدلی و کمک مومنانه در خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، همزمان با سراسر کشور چهاردهمین دوره رزمایش مواسات و همدلی در قالب طرح «شمیم حسینی» برای توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی در بقعه متبرکه امام زاده غیاث الدین محمد (ع) مشهد و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم گفت: اجرای این رزمایش انقلابی، دینی و اجتماعی به وسیله سازمان اوقاف در ایامی که به نام سیدالشهدا (ع) است، بسیار ارزشمند است.

او افزود: خوشبختانه سازمان اوقاف با اختصاص طرح‌هایی در جهت کمک به نیازمندان از جمله طرح شمیم حسینی از یک توسعه انقلابی و اجتماعی خاصی برخوردار شده است که قابل تقدیر است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به داستان کمک امام حسین (ع) به مردی درمانده اشاره کرد و ادامه داد: مرد نیازمندی برای گرفتن کمک به در منزل امام حسین (ع) آمد و حضرت کیسه اشرفی به او دادند به گونه‌ای که فرد امام را نبیند و فرمودند: این پول را بگیر، عذرخواهم اگر مبلغ این پول زیاد نیس اگر حق ما را غصب و به حقوق ما تجاوز نمی‌کردند بیش از این بر تو بخشش می‌کردیم و مرد که پول زیادی دریافت کرده بود در جواب گریه کرد و گفت: چطور این دست‌های خیر رسان زیر خاک خواهد رفت.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: امام حسین (ع) در کنار تمام عظمت‌های انقلابی و جهادی که داشتند، اما نسبت به مستضعفان و گرفتاران برخورد متفاوتی داشتند و غیر از سخاوت و کرمی که به همه داشتند، نسبت به افراد تهی دست و نیازمندان این سخاوت و کرم بیشتر بود.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه اجرای طرح شمیم حسینی به ویژه در این موقعیت توسط سازمان اوقاف بسیار بجا و به موقع است؛ تصریح کرد: خوشبختانه خراسان رضوی در مسئله دستگیری از فقرا و کمک به درمان بیماران کرونایی بسیار موفق عمل کرده است و در زیر سایه امام هشتم (ع) و با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف استان مشکل و خلائی در جهت تامین نیازمندان و جربان درمان نداریم.

اوقاف خراسان رضوی در مسئله دستگیری از نیازمندان و درمان موفق عمل کرده است

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: با ایجاد قرارگاه مواسات در استان، اتفاقات مبارکی در زمینه مبارزه با کرونا، کمک به بیماران کرونایی و نیازمندان رخ داده است به گونه‌ای که تنها توسط اداره کل اوقاف خراسان رضوی در زمینه کمک به بیماران کرونایی نیازمند، کپسول‌های اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز تهیه شده است و در زمینه کمک به نیازمندان، بسته‌های معیشتی در فصل‌های مختلف توزیع کرده است.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: اداره کل اوقاف خراسان رضوی هم اکنون در چهاردهمین دوره رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه در قالب طرح شمیم حسینی ۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش ۷ میلیارد تومان توزیع می‌کند و تا پایان ماه صفر حدود ۱۲۴ هزار بسته معیشتی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع خواهد شد؛ همپنین در قالب طرح مهر تحصیلی حدود ۱۱۰۰ بسته لوازم التحریر به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان در این رزمایش توزیع خواهد شد.

سازمان اوقاف در زمینه مواسات باید در کشور پرچمدار باشد

 حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضمن تشکر از مقام معظم رهبری که طرح رزمایش مواسات و همدلی را مطرح کردند و این موجب شد سازمان اوقاف در این مسئله ورود کند و خدمات زیادی ارائه کند؛ گفت: سازمان اوقاف به دلیل امور خیریه بودن، باید در زمینه مواسات در کشور پرچمدار باشد.

او با اشاره به کمک های بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد خمینی، نهادهای حاکمیتی و مردم افزود: بیش از ۸۰درصد کمک های انجام شده در جهت دستگیری از نیازمندان توسط مردم صورت گرفته است ، مردم به بقاع متبرکه اعتماد و یقین دارند و معنویت خود را با این بقاع گره زده اند و در نهایت این حرکت را رقم زدند.

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: امروز ما با برگزار چهاردهمین دوره مواسات و چهارمین دوره مهر تحصیلی می خواهیم بگوییم ما به مستمندان توجه داریم و کمک ها ادامه دار خواهد بود، در واقع نعمت این است که ما و شما خیر برسانیم و باید این مواسات ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه افرادی که در این مسیر گام بر می دارند و از مال خود انفاق می کنند، در پیشگاه خدا ثبت و ضبط خواهد شد؛ بیان کرد: شخصی که به او انفاق شده آن افزونی که می بیند امیدوار به عدالت در جامعه و امیداور به بسط زندگی و زدودن فقر خود می شود.

رزمایش شمیم حسینی در خراسان رضوی برگزار شد

تا پایان ماه صفر ۱۲۴ هزار بسته معیشتی توسط اوقاف توزیع می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص چهارمین رزمایش طرح شمیم حسینی در خراسان رضوی؛ گفت: طرح شمیم حسینی که در واقع بخشی از کمک‌های مومنانه در این طرح اقدام می‌شود در مجموع کشور دو میلیون بسته به ارزش هزار میلیارد تومان به نیازمندان کمک می‌شود و همچنین در مهر تحصیلی ۳۵ هزار پک تحصیلی به مبلغ هفت و نیم میلیارد تومان توزیع می‌شود.

او افزود: در خراسان رضوی که ما چهارمین مرحله را انجام می‌دهیم مجموعا ۱۲۴ هزار بسته معیشتی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد که در این مرحله ۱۴ هزار بسته معیشتی به همراه با ۱۱۰۰ بسته تحصیلی به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان تحت عنوان طرح شمیم حسینی و مهر تحصیلی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: بسته‌های معیشتی در سطح استان تا پایان ماه صفر و پک‌های تحصیلی تا قبل از آغاز سال تحصیلی بین گروه‌های هدف توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده در خصوص چگونگی شناسایی نیازمندان برای توزیع بسته‌های معیشتی و پک‌های تحصیلی نیز بیان کرد: با همکاری قرارگاه مواسات، مراکز افق امام زادگان و هیئت امنای بقاع متبرکه این افراد شناسایی و توسط خادمین بقاع متبرکه توزیع خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار