امام جمعه همدان:

سند نماز در استان همدان تهیه و تدوین می شود/برگزاری جشنواره ملی اذان در استان برای نخستین بار

نماینده ولی فقیه از تهیه و تدوین سند نماز در این استان خبر داد و گفت:این سند نقشه راه و برنامه مدونی برای اجرای فعالیت‌ها در حوزه نماز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی, امام جمعه همدان در جلسه ستاد اقامه نماز استان همدان، اظهار داشت: سند ملی نماز در کشور تهیه شده و موجود است که برش استانی و بومی آن در استان همدان در حال آماده سازی است.

او با تاکید بر شتاب گرفتن این روند، همکاری و مشارکت کارشناسان آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه‌ها به لحاظ اشرافیت و تخصصی در تدوین سند نماز را ضروری دانست.

امام جمعه همدان گفت: توسعه علمی و مدرنیته اختلاف‌های نسل جدید را با ما زیاد کرده و برای جذب کودکان و نوجوانان به سمت نماز و قرآن نیازمند ارایه برنامه‌های جذاب هستیم که این موارد باید در تدوین سند مربوطه گنجانده شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی تصریح کرد: دغدغه مندی مدیران دستگاه‌های فرهنگی و معلمان آموزش و پرورش عامل موفقیت در نمازخوان شدن نسل جدید است و همه باید دغدغه این مهم را داشته باشند.

او تصریح کرد: فعالیت‌های اجرا شده در زمینه نماز باید راستی آزمایی، کیفیت سنجی و بازخورد‌های اجتماعی آن ارزیابی شود تا نقاط قوت و ضعف کار برای برنامه‌های بعدی استخراج شود.

همدان میزبان جشنواره ملی اذان

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز در ادامه این نشست اقامه نماز را یک وظیفه اجتماعی دانست و گفت: کسانی که تمکن اجتماعی و اقتصادی دارند برای ترویج این فریضه باید کوشش کنند.

«حجت الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم» افزود: رسالت ستاد اقامه نماز توسعه و ترویج این فریضه دینی است، اما در ۲ سال اخیر بسیاری از برنامه‌های آموزشی ما در فضای مجازی برگزار می‌شود.

او به تدارک برگزاری جشنواره ملی اذان در استان اشاره کرد و گفت: این رویداد فرهنگی به صورت ملی نخستین بار در همدان برگزار می‌شود.

به گفته حسنی حلم، فراخوان جشنواره ملی نماز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به تازگی منتشر شده و در آبان ماه شاهد برگزاری این رویداد خواهیم بود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.