گروه طالبان روز یکشنبه از سرمایه گذاران و تجار خواست تا فعالیت های تجاری خود را در افغانستان افزایش دهند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان ، و به نقل از سایت انگلیسی خبرگزاری "خامه پرس" افغانستان، "خلیل الرحمان حقانی" یکی از اعضای کلیدی رهبری گروه طالبان افغانستان و رئیس شبکه حقانی، از سرمایه گذاران و تجار خواست تا فعالیت‌های تجاری خود را در افغانستان افزایش دهند.

وی در یک گردهمایی با بزرگان قبیله‌ای اقوام مختلف در کابل با درخواست از سرمایه گذاران و تجار افغان برای حمایت از طالبان، گفت که زمان فعلی امن‌ترین و مناسب‌ترین وضعیت در افغانستان در مورد سرمایه گذاری و تجارت است.

براساس این گزارش، مقامات طالبان گفتند که مالیات بر مواد غذایی را به نصف رسانده اند و همچنین مالیات سایر صادرات و واردات تجار افغان را به طرز چشمگیری کاهش داده اند.

این گزارش  حاکی است که آن‌ها به تجار و سرمایه گذاران افغان از امنیت خود اطمینان کامل دادند و از آن‌ها خواستند تا برای رشد اقتصاد افغانستان در داخل کشور سرمایه گذاری کنند.

در همین حال ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان و یا رهبر تازه اعلام شده این گروه گفته است که آن‌ها زمینه را برای پروژه‌های بزرگ اقتصادی هموار می‌کنند تا آن‌ها برای بهبود زندگی مردم تلاش کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، تجارت خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.