منظومه شمسی و فضای بیرونی زمین به آن اندازه که فکر می‌کنید جذاب نیستند و راز‌های مرموز آن می‌توانند برای ما خطرناک باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لیست ورس، تولید آثار سینمایی و تلویزیونی در ژانر ترسناک و علمی - تخیلی رو به رشد است که از جهاتی گواهی برای ترس بشریت از رازهای ناشناخته جهان است. مانند «مانیفست سرنوشت» که مهاجران آمریکایی را به سمت غرب سوق داد، نیاز به کشف این موارد ناشناخته در جامعه مدرن نیز به شدت احساس می‌شود.


بیشتر بخوانید


فضای بیرونی زمین و منظومه شمسی یکی از مواردی است که بشر درباره آن کنجکاو است و سعی دارد حقایق بیشتری را از آن کشف کند. در اینجا قصد داریم حقایقی از منظومه شمسی را به شما معرفی کنیم که احتمالا تاکنون چیزی در مورد آن‌ها نشنیده اید.

دایناسور‌های فضایی روی ماه

تصویر کره ماه

از سال ۱۹۷۲ هیچ خدمه‌ای بر روی ماه فرود نیامده است، اما خوشبختانه می‌توان از فناوری‌هایی مانند تلسکوپ نظارت بر ماه و مدارگرد شناسایی ماه ناسا استفاده کرد. این مدارگرد از سال ۲۰۰۹ به دور ماه می‌چرخد و داده‌هایی را به زمین می‌فرستد. طبق مشاهدات دانشمندان استخوان‌های واقعی دایناسور‌ها روی ماه پیدا شده بود که به نظر می‌رسد به دلیل برخورد شهاب سنگ با زمین و پرتاب شدن آن‌ها به خارج از جو زمین و در نهایت رسیدن آن‌ها به سطح ماه بوده است. کره ماه، هیچ اتمسفری برای ایجاد باد و فرسایش استخوان دایناسور‌ها ندارد و بنابراین آن‌ها در شرایط ایده آل خود باقی مانده اند.

پلوتون یک سیاره نیست

تصویر پلوتون

باید بدانید که پلوتون در واقع یک سیاره کوتوله است. همینطور جالب است بدانید در منظومه شمسی تعداد بسیار بیشتری از هشت سیاره و یک سیاره کوتوله وجود دارد. در منظومه شمسی چهار سیاره کوتوله رسمی وجود دارد که نام آن‌ها به ترتیب «سرس»، «هائومیا»، «ماکی ماکی» و «اریس» است. انسان‌ها از وجود سیاه کوتوله سرس از دهه ۱۸۰۰ اطلاع داشته اند. «ماکی ماکی» نیز قمر مخصوص خود را دارد و جالب‌تر اینکه سیاره کوتوله «هائومیا» دو قمر برای خود دارد.

از نظر زمین ساختی زمین تنها سیاره فعال نیست

تصویر کره زمین

یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که به تشکیل شدن سیاره ما منجر شد، صفحات تکتونیکی هستند که همیشه در حال تغییر هستند. فرآیندی که حدود ۳.۳ تا ۳.۵ میلیارد سال پیش آغاز و باعث ایجاد کوه‌ها، جزایر، آتشفشان‌ها، دریچه‌های دریایی و غیره شد. در واقع می‌توان این فرآیند‌ها را یکی از چندین دلیل وجود حیات در روی زمین دانست. در سال ۲۰۱۶ اطلاعات فضاپیما‌های سطح عطارد نشان داد که عطارد به دلیل همین فرآیند‌های زمین ساختی در حال کوچک شدن است. به این معنی که شکل گیری آن در ۴.۶ میلیارد سال از زمان شکل گیری منظومه شمسی، به پایان نرسیده است.

راه رفتن درفضا به خوبی چیزی که فکر می‌کنید نیست

تصویر فضا

هر بچه‌ای پیش از آنکه وارد بزرگسالی شود رویای فضانورد شدن را در سر می‌پروراند. اما به لطف ناسا و رسانه‌های اجتماعی، بیشتر از قبل می‌توانیم با وضعیتی که فضانوردان در فضا تجربه می‌کنند آشنا شویم. برخی اتفاقات مانند اشک ریختن در فضا و شناور شدن در کابین‌ها واقعا عجیب به نظر می‌رسند. سازگاری با گرانش صفر در بهترین حالت دشوار و در بدترین حالت ناتوان کننده است. به خصوص در شرایطی که  فضانوردان بخواهند بعد از انجام یک ماموریت طولانی مدت به زمین بازگردند. فضانورد‌ها به دلیل نبود جاذبه زیاد از پا‌های خود استفاده نمی‌کنند. بدون اصطکاک راه رفتن، دویدن و سایر فعالیت‌ها، پوست کف پای فضانورد‌ها را به مرور زمان نرم کرده و از بین می‌رود. به همین خاطر آن‌ها چندین روز پشت سر هم جوراب‌های خود را عوض نمی‌کنند. چرا که اگر در درآوردن جوراب مراقب نباشند، پوست پای مرده در همه جا پخش می‌شود.

فضا آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد دور نیست

تصویر فضانورد

در اینجا قصد نداریم در مورد اینکه چقدر از نظر فنی به سفر کردن در فضا نزدیک هستیم صحبت کنیم. ما در مورد فضای بسیار کمی که بین زمینی که روی آن قدم می‌زنیم و مرزی که فضا آغاز می‌شود صحبت می‌کنیم که به خط کارمان معروف است. اگر بتوانید سوار اتومبیل خود شوید و با سرعت ۶۰ مایل در ساعت به صورت عمودی رانندگی کنید، تنها در یک ساعت می‌توانید خود را به فضا برسانید. در واقع از جایی که اکنون ایستاده اید، تنها ۶۲ مایل با خط کارمان فاصله دارید. رکورددار فعلی بالاترین پرش فضایی، دست فلیکس باوم‌گارتنر است که طی پروژه‌ای به نام ردبول استراتوس از ارتفاع ۳۹ هزار متری به سوی زمین پرید. بردن او به نزدیکی جو ۹۰ دقیقه طول کشید، اما به لطف جاذبه، او در عرض ۳ دقیقه و ۴۸ ثانیه به نزدیکی سطح زمین رسید.

طوفان‌های سیاره مشتری

تصویر سیاره مشتری

هرکسی که از طوفان‌های بزرگ جان سالم به در برده باشد می‌تواند گواهی دهد که این نوع طوفان‌ها چقدر قدرتمند است. با این حال، بدترین طوفانی که تا به حال روی زمین رخ داده در مقایسه با نقطه قرمز بزرگ سیاره عظیم مشتری یک بازی بچگانه است. حدود دو تا سه کره زمین به طور کامل می‌تواند درون طوفان این نقطه قرمز قرار گیرد. باد‌های این طوفان به طور متوسط با ۲۷۰ مایل بر ساعت می‌وزد، اما در اطراف لبه‌های بیضی شکل آن می‌تواند تا ۴۲۵ مایل در ساعت نیز برسد. در نظر داشته باشید که قوی‌ترین طوفان‌های ثبت شده بر روی زمین تنها ۲۰۰ مایل در ساعت سرعت داشته و تعداد آن‌ها انگشت شمار بوده است.

جهنم در منظومه شمسی

تصویر سیاره مشتری

میانگین دما در سیاره زهره حدود ۸۶۰ درجه فارنهایت است و باران اسید سولفوریک در این سیاره می‌بارد. قطعا نیازی نیست که انسان‌ها به این سیاره سفر کنند، اما نکته ترسناک این است که زهره به دلیل اثر گلخانه‌ای به این وضعیت افتاده است. احتمال داده می‌شود که زهره حدود ۳ میلیارد سال تا ۷۵۰ میلیون سال پیش در شرایط قابل سکونت بوده باشد. مشکلاتی مانند ذوب شدن یخچال‌های قطبی روی زمین در مقایسه با دریا‌های زهره که به طور کامل جوشیده اند مشابه به نظر می‌رسد.

منظومه شمسی در میانسالی

تصویر منظومه شمسی

انسان‌ها متولد می‌شوند، رشد می‌کنند، پیر می‌شوند و سپس می‌میرند. این‌ها حقایق ساده‌ای هستند. جهان ما نیز از نظر تئوری ۱۳.۷۷ میلیارد سال عمر دارد و دانشمندان تخمین می‌زنند که منظومه شمسی ما حدود ۴.۶ میلیارد سال قدمت داشته باشد. آن‌ها فکر می‌کنند منظومه شمسی فقط ۵ میلیارد سال دیگر در این گوشه از فضا باقی خواهد ماند. پس می‌توان گفت که منظومه شمسی در میانسالی خود قرار دارد.

خورشید ما را می‌بلعد

خورشید که نور انرژی بخش و نجات دهنده زمین است، شاید روزی باعث مرگ ما شود. هنگامی که هیدروژن لازم برای همجوشی هسته‌ای تمام شود، هسته آن کوچک شده و برعکس، از بیرون به ستاره‌ای متورم تبدیل می‌شود. این رشد تا آنجا گسترش می‌یابد که زمین ما را به طور کامل فرا می‌گیرد و قبل از آن، گرما و تابش خارج شده، همه چیز روی زمین را به طور کامل می‌سوزاند. خورشید هرچیزی که در کل منظومه شمسی وجود دارد را می‌سوزاند. تنها در این صورت است که خورشید تبدیل به کوتوله سفید می‌شود و دیگر نور نمی‌تاباند. در این زمان، منظومه شمسی که زمانی پر جنب و جوش بود مثل اکثر نقاط فضا به مکانی سرد، آرام و مرده تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۶:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
بنظرم اکثر مطالب واقعی بودن ، فقط اون استخوان دایناسور خیلی مضحک بود
Iran (Islamic Republic of)
امیرغ
۱۴:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
بعضی ها میگن باید ببینیم که باور کنیم یه سوال؟
شما لایه های درونی زمین رو دیدین؟
شما مگه کهکشان رو دیدین؟
شما مگه داخل بدن رو دیدین؟
شما مگه اتم هارو دیدین؟
شما مگه کل زمین رو دیدین تا ببینین گرده یا نه؟
ما تقریبا هیچ کدومو ندیدیم ولی از لحاظ علمی ممکنه وجود داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۰۷:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
ناسا هیچ وقت دروغ نمی گه. منبع خبر مهمه. یه خبر اگه دروغ باشه قطعا منبع انتشارش هم مهمه. ناسا کارهای علمی زیادی تا به حال انجام داده و تا چند سال دیگه انسان مجددا به ماه سفر خواهد کرد و بعد از اون به مریخ.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
خب لین که معلومه نمیشه انسان تا اخر دنیا بمونه که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
من نمی دونم این ها واقعی هستش یانه راست میگن بعضی ها مگه میدیدیم که متوجه شیم
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین بلوچ
۲۰:۳۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همش دروغ
Iran (Islamic Republic of)
نازنین زهرا
۲۳:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
همش دروغ باور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۲۲:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اقا نمیشه که ولمون کن استخون دایناسور روی کره ی ماه چیکار میکنه اخه من تا خودم نبینم باور نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۰۹:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
Ak
۱۹:۲۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
ناسا هم دیگه رد داده ها. اخه استخون دایناسور تو کره ماه ولمون کن بابا
Iran (Islamic Republic of)
باربد
۱۷:۲۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
عااااااااااااااااااالییی همش واقیه هرکی بگه مزخرفه جاش توی ناهیده
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۶:۰۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
من که این حرف هارو باور نمی کنم چون از کجا معلوم راست بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۵ دی ۱۴۰۰
من تا خودم نبینم باور نمی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ررر
۱۶:۰۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
با سلام
به نظر من تصور اینکه آدم بره کره‌ی ماه مشکلی نداره، اما برگشتن از کره‌ی ماه با توجه به تکنولوژی دهه‌ی هفتاد میلادی، محاله.
مثل همین گفته‌ی خبر که استخوان دایناسورها رفته کره‌ی ماه. اول بزار شهاب سنگه که خورده کره‌ی زمین، باعث عصر یخبندان بشه و طوفانش فروکش کنه، دایناسورها منقرض بشن، حالا با کدوم طوفان، استخونای دایناسورها رفته کره‌ی ماه.
چرخ خیاطی های قدیم ما نوجوجون بودیم، یادتونه یه ستون داشتن، گروهی سر به سر بزار به این پا به سن گذاشته‌ها می‌گفتن: جنس میله‌ی داخل اون از فلز با قیمتیه، آدمای ساده دل کل چرخ خیاطی رو باز می‌کردن، می‌فهمیدن چه حقه‌ای خوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام به جناب باسواد عزیزم طوفان دایناسورها رو به فضا نفرستاده که جاذبه ماه اونا رو سمت خودش بکشه مریضم شدت برخورد شهاب سنگ باعث پرتاب اجسام وحی آنات به سمت ضد جاذب شده ثانیا با حرفت درباره بازگشت ازماه بوسیله فضانورد 50 سال پیش موافقم امکانش خیلی کمه موشک سکو و انرژی مورد نیاز برای برگشت به زمین طی چندساعت ساخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
یک مقاله هست نمی دونم خوندید یا نه اما داخل اون مقاله با توجه به تحقیقات دانشمندان گفته که زمین بو ضرب آهنگی آهسته هر ۲۷ میلیون سال رو به انقراض و نابودی میره و از این اتفاق ۷ میلیون سال گذشته وقتی دایناسور ها منقرض شدند این اتفاق هم زمان با شهاب سنگ بود که کلا نابودی در نابودی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آخه با عقل جور در نمیاد،، استخوانهای دایناسور پرت شده کره
کره ماه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اوووووووووهههه ۵ میلیارد سال بعد معلوم نیست انسان هست یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آخه امگه استخوان دایناسور از زمین پرت میشه کره ماه
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۱۰:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ناسا هم زدش به شعبده بازی٠٠
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اه چرا انقدر پرت و پلا میگین
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۰۹:۴۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
به نظر من مهم نیست .شکر خدا امروزه جنگ افزار هسته ای احتمال داره باعث انقراض دسته جمعی در سطح سیاره بشه اونوقت شما از چن میلیون سال دیگه میگی
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۲:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
چیز عجیبی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
یه دره ای توی کشور آرژانتین هست اسمش دره ی ماه است. توی اون دره استخون پیدا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
انشاالله هر چه زودتر بسوزاند و خاکستر کند...خلاص شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
حالا از کجا معلوم که این کله یه دایناسوره .این فقط کله یه سگه که فضانوردان بردن همونجا خوردن استخونش هم عکس گرفتن گذاشتن چالش برا بی مغزایی مثل ما
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۲:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
چه سگی کلش اینطوره؟!
Iran (Islamic Republic of)
شای
۱۳:۴۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
راست میگی واقعا بی مغزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سلام اگه بقیه مطالبش مثل پرتاب استخوان دایناسور ها به ماه باشه و سالم پرتاب شده رو ماه .همه مطالبش چرنده حیف وقت که واسه این اراجیف بگذاره آدم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۰۸:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تاریخ تمدن بشری با همه دک و پوز و ادعاش هفت هزار سال بیشتر نیست تازه در کشور ما بعضی به دوهزار و پانصد سال چنان می بالند که گویی اولین های دنیا اینا بودن
آن وقت عمر تخمینی منظومه شمسی چهار ونیم میلیارد سال قبل شروع شده و پنج میلیارد سال دیگر به پایان می رسد
بسی سال و دی ماه و اردی بهشت
برآید که ما خاک باشیم و خشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
این که حقایقش ترسناک نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
نود درصد حرفهای ناسا چرت و پرتی بیش نیست
Israel
حامد
۰۱:۳۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اینروزها عزرايیل خیلی سرش شلوغه دیگه به قیامت فکر نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آره الان اومد حالتو گرفت میفهمی سرش شلوغه یه نه
Iran (Islamic Republic of)
A
۰۱:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
با این نظراتی که من دیدم. جهان سومی میمونیم و خواهیم موند. ایران هیچوقت پیشرفت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۰۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
این قیامت نیست این یک واقعه علمی هست.اینقدر نگین قیامت.

و دست شما هم بابت این مطالب درد نکنه.
خسته نباشی
واقعا فقط شما هستین که میتونین این مردم بیخیال رو یه کاری بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
آخه‌استخوان‌با‌این‌شوت‌شدن‌این‌سرعت‌واین‌همه‌اصتکاک‌ وبرخوردسالم‌میرسه‌ماه‌واونجا‌‌ می ا‌ فته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا سوال منم همینه
اصلا غیر ممکنه اگه بخوایم درست نگاه کنیم به قضیه بر فرض محال که این دایناسور پرتاب بشه به هوا و تا آنجا بخواد بره کل گوشت و پوست و استخوانش میسوزه چیزی ازش باقی نمی مونه
همین شهاب سنگ ها هم گواهی میدن
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۰:۴۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
عزیزی که گفتی دایناسور پرت شه هوا برسه ماه پوست و گشتش میسوزه و شهاب سنگ گواه این ادعاس اصلا این طور نیست شما بخوای وارد جو زمین بشی در اثر اصطحکاک میسوزی ولی بخوای خارج بشی اصطحکاک سر راه نیس و نمیسوزی و بخوای وارد ماه بشی چون ماه جو نداره پس بازم نمیسوزی ولی برعکسش اگه بود بله حق با شماست اگه بخوای وارد زمین بشی به خاطر جو میسوزونت استخونتم نمیرسه زمین ...حالا کار به دایناسور و متن بالا ندارم که چرته یا واقعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
اینطور که انسان کمر به نابودی سیاره زمین بسته انقراض به نیم میلیون سال دیگه هم نمی رسه
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۰:۵۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
ترسناک نبود اصلا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
این همه اطلاعات علمی ذره ای از بیانات قرآنه.
دقیقا دنیا در آخرت چنین خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
رضا مرادخان
۰۲:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
دوست عزیز دنیا نه عمریک نقطه ای کوچک دراین جهان به پایان خواهدرسدیعنی خاموش شدن منظومه ما وخورشیدنه عالم هستی...
Iran (Islamic Republic of)
hedayat
۰۷:۱۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
..............
۱۳:۰۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
این که ۱۰۰ سال پیش مشخص شد پلوتون یک سیاره کوتولهست،کسایی که میگن خدا هست خدا هست ولی خب خدا بالاخره باید قیامت بیاره؟اینطوری که جهان تا ۱۰۰ میلیارد سال دیگه باید باشه،این یک حقیقت که یک زمانی همه چی نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
دادا خدا هست آخرت هم هست این حرفها و حدیث ها همش توجیه هست که تو این دنیا انسانها لذت ببرند و دنبال شهوت باشن خیالتون راحت اون دنیا همه را نقره داغ می کنند پس دلتون را خوش نکنید حساب کتاب اون دنیا را بکنید که قراره عذاب بی انتها سرتون بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
همین کرونا قیامته
پس فردا روح ها بلند میشه جبرئیل کیه شیپور میزنه میگه برخیزین!کرونا قیامت نیاره بالاخره قیامت میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
کی رفتی اون دنیا سرک کشیدی.ما الان داریم زندگی میکنیم که بخان اون دنیا بدتر از این سرمون بیارن.اگر اون دنیا باشه ما بدبختای گرفتار شده تو این خرابه رو باید طلا بگیرن.نون شبم نداریم میخای عذاب الهی از این بدتر سرمون بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
شماها با خرافاتتون پیشرفت ایرانی رو هزار سال عقب انداختید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۳:۵۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
افرین .خیلی خوب بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
چرا داریم درباره چیزی صحبت میکنیم که هیچکدوم موقش زنده نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
سما
۲۳:۲۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
وقتی خدا حق و قران حق است... اینهایی که شما میگید همش خیالاته
Iran (Islamic Republic of)
س.
۱۰:۳۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
مگه با قرآن مغایرت داشت؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ئ
۲۲:۰۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۷:۲۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اخر وقتی قران خودش از علم و علم اموزی دفاع میکنه از این طرز فکر شما باید تعجب کرد. اول برو قرانو بفهم بعد رو هوا چیزی بگو. با این تفکر قرانم خراب نکن
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
با درود بر دوستان، کشورهای جهان سوم کشش این خبر ها رو ندارند، سرانه مطالعه کشور ۲ ثانیه میباشد ،
Iran (Islamic Republic of)
س.
۱۰:۳۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
تو خوبی
Iran (Islamic Republic of)
ووووووو
۲۲:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
نکشیمون جمونگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
انسان ها درک و فهمشون از ۱۰۰ درصد ۱ دهم درصده آقای جهان اول. اینم نمیدوستی؟ بعد میان جهان سوم میگی؟ مایی که ۱ دهم درصد فهم داریم چطوری میگیم خدایی نیست؟ الان شما که جهان اولین چه گلی به سر خودتون زدین؟ جمع کن آقا
Iran (Islamic Republic of)
Gh
۰۹:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تو که جهان اولی چه گلی به سر خودت زدی ⁦^_________^⁩
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
اولین شخصی که روی ماه قدم گذاشت جان گلن بوددرکره ماه به جز تاریکی هیچ چیزی وجودنداردموجودات فضایی بیگانه هم ساختگی است وحقیقت نداردهمه درفیلمهای تخیلی خلاصه می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
کسی روی ماه قدم نزاشته فکر کنید با این ارتقا در سطح تکنولوژی چطور ممکنه بعد از پنجاه سال نتونه کشوری به سطح ماه برسه دوباره تمام تلاشا بی نتیجه مونده دروغه بزرگه شوروی ۵۰ ساله ادامه داره چرا دوباره نمیتونن برن تو ماه فرود بیان؟
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۲۱:۳۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
نیل آرمسترانگ بود اولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
والا
United States of America
مهربان
۲۰:۰۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
علت اصلی پیدا شدن استخوان های دایناسورها در ماه هیچ ربطی به انفجار و پرت شدن استخوان ها به فضا نداره! و این نظریه دور از واقعیته! علت اصلی بردن نمونه ای از دایناسورها توسط موجودات فرازمینی که دارای تکنولوژی بسیار بسیار پیشرفته تر از تکنولوژی کنونی ما بوده و هستند و میلیونها سال از است که از سیاره زمین بازدید می کنند و در حال حاضر دارای پایگاه هایی در ماه هستن جهت آزمایش های خودشون به ماه برده اند (اخباری که از سالها مخفی کاری ناسا درز کرده و هم اینک در یوتیوب و تلگرام و ... اطلاعات زیادی در این خصوص وجود داره) توصیه می کنم در خصوص آپولو ۱۸ توی یوتیوب سرچ کنید و خودتون متوجه خواهید شد!
Iran (Islamic Republic of)
س.
۱۰:۳۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
تاثیر دیدن فیلم زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
در این باره که ناسا دروغه بزرگه موافقم و وجود هوش برتر از انسان رو هم قبول دارم اما اسکلت دایناسورا بخاطر برخورد شهاب سنگ به سطح ماه رسیدن
Iran (Islamic Republic of)
آسی
۲۲:۴۱ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
خوب هستن که هستن ! حالا نتیجه گیری؟ راستی قراره چند شنبه بیان؟ و برای چی بیان خودشونو گرفتار این دنیا بی ارزش ما بکنن من بهشون توصیه میکنم همون سیارات خودشون بچسبن بنفعشون
Iran (Islamic Republic of)
پریسان
۱۲:۰۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آره راست میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
فقط زمانی نابودی خورشید و زمین و منظومه شمسی رخ میده که رستاخیز برپا بشه و فقط خدا عالم کامل هست که میدونه چه موقع این اتفاقات میفته
Iran (Islamic Republic of)
سما
۲۲:۱۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
درسته
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
دانشمندان خداناباور غربی فقط دارن از روی شانس و بدون علم کامل نظر ناحق خودشون رو میدن.آخه مگه شما ایمان به خدا و پیغمبرش ندارین؟ برید آیات قیامت و نابودی زمین خورشید و ماه رو تو قرآن بخونید خداوند میفرماید زلزله عظیم زمین رو نابود میکنه نه شهاب سنگ و اتفاقات دیگه.تمام این کهکشان مانند یک طوماری هست که خدا اونو باز کرده و هروقت هم بخواد اون طومار رو میپیچونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
خداناباوری چیه حقیقت که انسان یک روزی نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
وووو
۲۲:۱۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
دانشمندان خدا نشناس؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
قدرت مطلق اول و آخر فقط خداوند است.هر وقت صلاح بداند به این هستی پایان میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
به اونی که وسط این هیر و ویر. واکسن فایزر میخواد. بگین. فایزر میخوای برو آمریکا. نوش جان. کن. اگر هم. مردی یا کور شدی به خودت مربوطه ژاپنی های
بیچاره فعلا بخاطر واکسن مدرنا نه غرامتی میتونن بگیرن نه اعتراضی بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
معنای آیات قرآن در اینجا ملموس میشود. ،،، اذالشمس کورت ، و اذالنجوم انکدرت ،،،. بالاخره. روزی. عمر زمین به پایان می‌رسد و. خورشید رو به. زوال میرود. این.
نص. صریح قرآن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
بفرما خدا خودش جوابمون رو داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
وای خدا سکته کردم!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
ایکاش در آن زمان ما قادر بودیم که از جایی دیگر شاهد نابودی این ظلمتکده انسانها باشیم و شادی کنیم وحدیث پدران که خانه ظلم نابود می‌شود بعداز همه خانه ها بعینه میدیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ماری
۲۲:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
چرا
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۱۵:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
میشه چندتا فیلم علمی تخیلی که راجع به فضا و زمین و اینده ی بشریته معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا شریف
۰۱:۱۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
Interstellar (ميان ستاره اي)
Iran (Islamic Republic of)
:)
۰۹:۱۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
جنگ فردا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
خیلی جالب بود،بیشتر اطلاع رسانی کنید ،تا مردم بیشتر به هم محبت کنند وزندگی رو سخت برای خودشان و دیگران نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
جالب بود .ولی وقتی فکر میکنم یک میلیارد سال دیگه میخوام بمیرم دلم میگیره
Iran (Islamic Republic of)
M.m
۱۷:۳۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا فکر کنید اصلا چه چیزی در انتظار آنهاست اصلا ایران اون زمان چه شکلی هست و هیچکس ما رو به یاد نخواهد آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
نگران نباش رفتارت خوب باشه میری بهشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
اینها یک مشت اراجیف غربی هاست که به خورد بقیه کشورها میدهند و ادعا پیشرفته بودن دارند.آغاز دنیا تا ساعت پایانش فقط خداوند بزرگ میداند و نظم این جهان هم در اختیار خودش است.خیلی چرت پرت غربی های آدمکش را گوش نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۴۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
مشکل تو درک توست
هیچ چیز همیشگی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
سوخت خورشید هیدروژنه

میشه هلیوم و گاز تولید میشه داخل هسته بعد بزرگ میشه بزرگتر سیاراتو میخوره بعد منفجر میشه

تا کی عقب افتادگی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تو یکی دیگه غربی غربی نکن.وقتی عقل مردم ایران هنوز رد نکرده همینم هست،ناسا میاد میگه ۶،۷ میلیارد سال بعد هم خون خودت میمیره.....بعد تو میگی اراجیف. مایه تأسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
عالی بود انسان را متوجه عظمت خداوندمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
واکسن فایزر چی شد پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
گور بابای فایزر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
مطلب در مورد فضا هستش شمل دارین درمورد واکسن فایزر مینویسید خدایی جنبه اطلاعات عمومی هم ندارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
من که خیلی حالم بد شد هوش از سرم پرید زنگ زدند اورژانس گفتند بد جوری شوک شده.
شما را بخدا خبر های شوک کننده را اینجوری ننویسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
دنیز
۱۲:۱۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
قشنگ بود .ولی دیگه هوش از سر بپرون باشه نبود..زیاد به مطالب علمی اعتباری نیست.یهو دیدی ی سنگ پیدا شد .همه فرضیات رو به باد داد
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۲:۲۲ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
اول اینکه این چیزایی که گفت اینجا همش نظریه هست و فرضیه نی حاجی بهش میگن نظریه!!بعدش هم اینکه اگه به علم اعتبار نی به چیه؟خب همین کامنت معلوم می‌کنه تو فرد متکبر هستی که احتمالا مشکلات مالی هم خواهد داشت!کسی که به خودش زحمت نمی‌ده دو صفحه کتاب بخوانه دیگه نباید روی نظریه های علمی حرف بزنه!
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۲:۱۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
من میترسم چند میلیارد سال دیگر من می میرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
تو ببین همین ۱۰۰ سال دیگه زنده ای؟ بعد فکر ۱ میلیارررررد سال دیگه باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تو اون موقه اصلا نسلت زندس
Iran (Islamic Republic of)
کاربر چت
۱۱:۲۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
عالی بود
Germany
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
عظمت خدا رو با این چیز ها میشه درک کرد. الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۲:۲۲ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
بله
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
دایناسور از کجا در اوردین اخه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۵۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
عالی بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
کره زمین نهایت تا یک میلیارد سال دیگه قابل سکونته تازه اگه خیلی خوش شانس باشه مثل ۶۵ میلیون سال پیش شهاب سنگی به زمین برخورد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
هوش از سرم نپرید چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
روانشناس
۱۱:۱۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
برو از پنجره بپر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
همین که عقلت پریده کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۱۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
فقط اون دایناسور بدبخت که شهاب سنگ خورده تو سرش هیچ شوت شده رفته کره ماه بیچاره اخرت شانس بوده