رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: تاکنون هزار قلاده سگ در این شهرستان علیه بیماری هاری مایه کوبی شده اند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: طی ۵ ماهه نخست امسال هزار قلاده سگ در این شهرستان علیه بیماری هاری بصورت رایگان با استفاده از توانمندی‌های بخش دولتی مایه کوبی و ایمن سازی شده اند.

آغاز افزود: به منظور پیشگیری از بروز بیماری هاری در جمعیت سگ‌های گله در مناطق روستایی و سگ‌های بلاصاحبی که در کمپ به وسیله شهرداری مهاباد نگهداری می‌شوند، طرح مایه کوبی بیماری هاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از مهمترین و موثرترین راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری مذکور، مایه کوبی سالیانه سگ علیه این بیماری ها است، اضافه کرد: سگ‌های واکسینه شده به مدت یک سال از انواع بیماری‌های هاری و مشترک بین انسان و حیوان ایمن هستند.

آغاز ادامه داد: هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بوده که بهترین راه کنترل و پیشگیری از آن، واکسینه کردن سگ‌های خانگی و سگ‌های گله است.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد همچنین از تمامی دامداران روستایی و صاحبان سگ‌های گله درخواست کرد، برای ایمن سازی سگ‌های خود دربرابر بیماری هاری همکاری لازم با گروه‌های اعزامی به عمل آورند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.