در حالی که ایران حملات شب گذشته در پنجشیر را شدیدا محکوم کرده، الجزیره به نقل از مقامات طالبان گزارش داد این گروه از ترکیه، ایران، چین، روسیه، پاکستان و قطر برای حضور در مراسم اعلام دولت جدید دعوت کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان ، یک منبع طالبان گفت که این گروه مقدمات اعلام دولت جدید را تکمیل کرده است.

الجزیره به نقل از یک منبع طالبان گزارش داد که ترکیه، چین، روسیه، ایران، پاکستان و قطر برای شرکت در اعلام دولت جدید دعوت شده اند.

قرار بود دولت جدید افغانستان روز جمعه هفته گذشته اعلام شود اما به دلایل نامعلوم به تاخیر افتاد. 

تاکنون طالبان درباره زمان اعلام دولت جدید اظهارنظری نکرده است.

ملا برادر: حکومت جدید افغانستان فراگیر خواهد بود

پیش از این ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان گفته بود که تاکنون کار روی تشکیل یک حکومت همه‌شمول جریان دارد. به گفته وی حکومت پاسخگوی همه خواهد بود.

برادر در گفت‌وگو با تلویزیون الجزیره خطاب به مردم افغانستان گفت که طالبان برای بهبود بخشیدن به زندگی مردم تلاش خواهند کرد.

وی افزود که طالبان امنیت را برقرار خواهند کرد، چون به گفته او برای توسعه اقتصادی مهم می‌باشد و زمینه‌ اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

برادر اما نگفت که حکومت جدید دقیقاً چه زمانی اعلام خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود به دلیل درگیری میان گروه ملابرادر و شبکه حقانی، وی زخمی شده و برای مداوا به پاکستان منتقل شده است. 

در همین حال صبح امروز طالبان مدعی تسلط کامل بر ولایت پنجشیر شد. به گفته منابع شب گذشته درگیری‌های شدیدی میان طالبان و جبهه مقاومت صورت گرفت که در نتیجه آن یکی از فرماندهان پنجشیر و سخنگوی خیزش مردمی کشته شدند. 

طالبان در حالی از ایران برای حضور در مراسم اعلام دولت جدید در افغانستان دعوت کرده که امروز سخنگوی وزارت خارجه ایران، حملات شب گذشته طالبان در پنجشیر را شدیدا محکوم کرده و هشدار داد که تمامی خطوط قرمز و تعهدات ذیل حقوق بین‌الملل رعایت شود و ایران از نزدیک تحولات افغانستان را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
واقعا ضعیف عمل کردیم پاکستان برنده میدان اصلا به اوضاع مسلط نیستیم این یه نقشه آمریکایی پاکستانی فطریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
کسی مجبور نیست برود! و یا آنها را به رسمیت بشناسد!

اونها که نماینده مردم افغان نیستند!

فعلا مردم بیچاره دارند مدارا میکنند ببینند چه میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
پرچم این گروه همان پرچم سعودی است با یک تغییر رنگ ساده از سبز به سفید. این یعنی طالبان= وهابیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
چرا از مقاومت پسر احمد شاه حمایت نکردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
با محکوم کردن لحظه اخری کاری پیش نمیره
اون موقعی که باید کاری میکردید نکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
با سلام . اگر به تاریخ اسلام نگاه کنیم بعد از وفات پیامبر اسلام . شیعیان نقش بسیار بزرگ و ارزنده ای در پیشرفت اسلام . ایجاد عدالت احتماعی . فرهنگی. علمی . اقتصادی هم در زمان حضرت علی و امامان شیعه و هم بعد از انها در جهان داشته و دارند . مخصوصا با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این فعالیت ها بسیار زیاد شده و جمهوری اسلامی ایران بهترین الگوی برای مردم مسلمان شده است . ذات اسلام گسترش ان در کل جهان است . که نماد عینی ان بعد از پیروی انقلاب اسلامی ایران اشکار است . و خداوند نیز نعمات بسیار بزرگی مانند نفت و گاز و معادن و نیز ایران پلی است که اسیا را به اروپا و افریقا متصل می کند . که مسافرانی که از ایران عبور می کنند با فرهنگ شیعه اشنا شوند و نیز تجارت با جهان خارج مخصوصا صدور گاز و نفت باعث اشنایی مردم دنیا با فرهنگ شیعه شده و می شوند . و نیز اقدانات بسیار بزرگی در ایران در تربیت نیروهای شیعه خارجی مخصوصا افغانستان و سایر کشورها انجام می یتبد که در اینده اینها نیز سفیر افکار شیعه در دنیا خواهند بود . استکبار مخصوصا امریکا و اروپا به همراهی اعراب مرتجع و همسایگان ایران نهایت تلاش می کنند که ایران به پل ارتباطی بین اسیا و اروپا و افریقا تبدیل نشود . و نیز تلاش می کنند که ایران نتواند گاز طبیغی خود را به خارج از ایران صادر کند . با نورد استریم 1 و 2 . تقریبا ایران را از اروپا کنار گذاره اند و تلاش ایران را نیز از شرق اسیا کنار بگذارد . و روسیه و ترکمنستان و قطر بتوانند تامین کننده گاز طبیعی شرق اسیا و جنوب اسیا شودند . لذا دست به تغییر حکوکت افغانستان نمود تا افغانستان بطور کامل زیر نظر پاکستان قرار گیرد . و پاکستان بتواند از طریق افغانستان گاز طبیعی را از ترکمنستان و روسیه و قراقستان به جنوب اسیا و شرق اسیا برساند و نیز راه ارتباط اسیا با اروپا و افریقا از طرق پاکستان . افغانستان . ترکمنستان . جمهوری اذربایجان و ترکیه باشد . و نیز ترس از ایران دانش اموختگان شیعه افغانستان در ایران بتوانند در اینده حکومت افغانستان بدست بگیرند . طرح امارات اسلامی را مطرح کرده اند . بهترین حکوکت برای افغانستان حکومت جمهوری اسلامی می باشد که تمامی مردم در انتخابات ریاست جمهوری . مجلس و شهرو سورا مشارکت داشته باشند