مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: ۱۶ درصد جامعه هدف بالای ۱۸ سال سن در هندیجان هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کردند.

علی بویری فرماندار هندیحان در حاشیه جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در طول مدت شیوع کرونا در شهرستان برای مدیریت و پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از تمام توان و امکانات موجود استفاده شد و نسبت به سایر مناطق استان، شرایط قابل قبولی در شهرستان دارا هستیم.

او افزود: قطعا یکی از چالش‌های مهم پیشروی شهرستان با توجه به اهمیت مسائل قومی و قبیله موجود، برگزاری مراسمات عزا و تجمعات ناشی از این مراسم بود که با کمک و همکاری بزرگان طوایف و اقوام از یک طرف و اجرای قاطعانه قانون از طرف دیگر، این امکان ایجاد شد که این مراسمات با حداقل تجمع برگزار شود. اما شاهد بودیم هر کجا از این قانون سرپیجی شد، با خیل عظیم بیماران در روز‌های بعد روبرو بودیم.

بویری اظهار داشت: کار فرهنگی و اجتماعی برای ایجاد حساسیت و همچنین بالا بردن آگاهی و ترس صحیح ناشی از خطر این بیماری با کار در فضای مجازی، مصاحبه و آموزش و نصب بنر، یکی از اصلی‌ترین راه‌های ایجاد مقبولیت برای رعایت شیوه نامه‌های اصلی مقابله با کرونا یعنی استفاده مستمر از ماسک حضور نیافتن در تجمعات میان مردم است که از ادارات و ارگان‌های ذیربط میخواهم در این زمینه کار و فعالیت بیشتری انجام دهند.

در ادامه رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان بستری هستند گفت: روزانه تعداد زیادی از بیماران با سطح اکسیژن پایین به بیمارستان شهداء مراجعه می‌کنند که نشان از مراجعه با تاخیر آنان دارد، در صورتی که با توجه سرعت تخریب و آسیب‌های ناگهانی که ویروس جدید دلتا بر روی ریه بیماران ایجاد میکند، لازم است افراد با کو‌چکترین علائم بیماری سریعا به بیمارستان مراجعه کنند.

او ادامه داد: به علت درگیری شدید ریه بیماران به ویروس دلتا کرونا شاهد افزایش مرگ و میر در بین بیماران هستیم که جوانان قسمت اعظم این بیماران را تشکیل می‌دهند. بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد به علت قدرت سرایت بسیار بالای ویروس با ابتلا یک نفر از اعضاء خانواده به این ویروس که اغلب یکی از جوانان خانواده نیز میباشد، تمامی افراد خانواده مبتلا میشوند.

تزریق هر ۲ دُز واکسن کرونا به ۱۶ درصد جامعه هدف در هندیجان

رئیسی بیان داشت: بیش از ۱۴ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن کرونا تا کنون در شهرستان تزریق شده است که ۱۶ درصد از جامعه گروه هدف (شامل تمامی افراد بالای ۱۸ سال) ۲ نوبت واکسن و ۳۵ درصد نیز یک نوبت واکسن را تزریق کرده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: انجام تست کرونا برای افراد دارای علائم و افراد مشکوک در مرکز ۱۶ ساعته کرونا شهرستان از سر گرفته شده است، اما همچنان با افزایش موارد بیماری در استان، با کمبود تست مواجه هستیم و فقط برای افرادی که با نظر پزشک مرکز ۱۶ ساعته نیاز به تست دارند، تست PCR انجام می‌شود. در حال حاضر برای افرادی که علائم بیماری را دارند و با تایید نهایی پزشک مرکز مثبت تیپیک اعلام می‌شوند، نیازی به انجام تست نیست و فرد بدون انجام تست، مثبت اعلام میگردد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: میزان استفاده از ماسک در شهرستان نسبت به هفته‌های اخیر بهتر شده است، اما همچنان از میزان لازم و ضروری برای کنترل بیماری (بالای ۹۵ درصد) کمتر میباشد و هنوز عده زیادی در شهر، ادارت و بانک‌ها بدون ماسک در حال تردد هستند. دورهمی‌ها و تجمعات در میان مردم چه از نوع خانوادگی و در منازل و چه از نوع دوستانه و توسط جوانان در پارک‌ها و چه از نوع کاری و در ادارات و مغازه‌ها علت اصلی انتقال بیماری کرونا در شهرستان هندیجان است.

در پایان این جلسه مقرر گردید وضعیت لایروبی و آهک پاشی جداول، تعمیرات تاسیسات آبرسانی و شکستگی‌های شبکه آب و فاضلاب روستایی مطلوب بوده است و با توجه با نزدیک شدن به فصل پاییز هرس درختان کنوکارپوس نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفت. برطرف نمودن شکستگی‌های شهر هندیجان و رفع نواقص کشتارگاه نیز مسائل دیگری بود که مصوب شد بزودی انجام شوند.

تزریق هر ۲ دُز واکسن کرونا به ۱۶ درصد جامعه هدف در هندیجان

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.