رییس پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نزدیک شدن سال تحصیلی جدید مردم مراقب شگرد جدید کلاهبرداری در پوشش ثبت نام کتاب‌های درسی باشند.

سرهنگ حسن کیخا رییس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه خود هستند و این بار با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و ثبت نام کتاب‌های درسی، دست به اقدامات مجرمانه به ویژه در فضای‌مجازی زده‌اند.

وی افزود: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات در فضای‌مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و با هدایت آنان به صفحات جعلی و فیشینگ اطلاعات حساب بانکی آن‌ها را سرقت کرده و از آنان کلاهبرداری کنند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سال‌های گذشته نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند، آموزش‌های غیر حضوری، کلاس‌های تابستانه و تخفیف‌های ویژه دانش‌آموزی مبالغ هنگفتی را از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند.

وی بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم برای انجام خرید‌های اینترنتی به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری و جهت ثبت‌نام کتب درسی صرفاً از طریق سامانه‌های رسمی و تایید شده از سوی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار