معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در اصفهان با جدیت مورد پیگیری است که می تواند در استخراج رمز ارز نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید حسن قاضی عسگر معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اصفهان از جمله استان‌های چهار فصل کشور است و در این میان دارای شهرستان‌هایی است که از ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده از انرژی‌های خورشیدی و بادی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه امکان سرمایه گذاری مجدد در این بخش فراهم شده است، افزود: در سال‌های گذشته سرمایه گذاران به علت افزایش قیمت تمام شده نیروگاه‌های خورشیدی و بادی همچنین عدم افزایش نرخ خرید تضمینی برق تولیدی از این صنعت استقبال چندانی نکردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت توزیع برق اصفهان نرخ خرید تضمینی برق حاصل از انرژی‌های پاک تا یک هزار و ۶۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است و با توجه به اهمیت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در اصفهان سرمایه گذاران می‌توانند بار دیگر از این فرصت استفاده کرده و در این بخش ورود کنند.

استفاده از برق تولیدی در نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در صنایع گوناگون


وی با اشاره به عملیات اجرایی احداث نخستین شهرک استخراج رمز ارز کشور در شهرستان داران با سرمایه گذاری بخش خصوصی، گفت: برق تولیدی در نیروگاه‌های خورشیدی و بادی را می‌توان در صنایع گوناگون استفاده کرد وبه ویژه در استخراج رمز ارز مورد استفاده قرار داد که این امر در داران مورد توجه بوده است.

قاضی عسگر گفت: امکان سرمایه گذاری در راستای توسعه نیروگاه‌های تولید انرژی پاک فراهم شده است و سرمایه گذاران در انعقاد قرارداد با اداره برق منطقه ای، برق تولیدی خود را ماهانه تحویل می‌دهند.

امکان صادرات انرژی پاک به کشور‌های همسایه


وی با اشاره به امکان نصب پنل‌های خورشیدی بر روی پشت بام منازل گفت: تسهیلاتی نیز برای درآمدزایی قشر ضعیف جامعه که تحت حمایت نهاد‌هایی ماند کمیته امداد قرار دارند با اعطای وام، نصب پنل و خرید برق تولیدی از آن‌ها وجود دارد که ابلاغ‌های لازم در این زمینه نیز انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: اگر از ظرفیت خوب اصفهان در راستای توسعه نیروگاه‌های خورشدی و بادی استفاده کنیم حتی امکان صادرات انرژی‌های پاک در آینده نزدیک به ویژه برای کشور‌های همسایه وجود دارد.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.