شنبه‌زاده از آغاز عملیات تجهیز سیستم الکتریکی موزه مردم‌‎شناسی واقع درقلعه والی شهر ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، گفت: با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، عملیات تجهیز و تکمیل سیستم الکتریکی موزه مردم شناسی قلعه والی، در راستای ارتقای سیستم حفاظتی، امنیتی، سیستم روشنایی و جلوگیری از آتش‌سوزی در فضا‌های نمایشی موزه و نصب سنسور و دستگاه‌های هشدار دهنده آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: هدف از این اقدام، حفاظت بهتر از قلعه والی و همچنین موزه مردم شناسی است که با ایجاد فضایی مناسب، ابزار و لوازم زندگی مردم در دوره‌های مختلف تاریخی و حفاظت از اشیاء را به نمایش می‌گذارد.

شنبه‌زاده بیان کرد: قلعه والی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی استان ایلام و مربوط به دوران قاجار است و مهم‌تر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم‌شناسی و نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

او اظهار کرد: قلعه والی در زمینی به مساحت ۴۶۸۷ مترمربع احداث شده است که از این مقدار زمین، فضای سبزی به مساحت ۱۷۹۲ مترمربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

شنبه‌زاده مطرح کرد: بنای قلعه والی به شماره ۱۷۹۸ در تاریخ ۷۶/۹/۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و هم‌اکنون موزه مردم‌شناسی در این بنا دایر است و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.