معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: برای کاهش جرم باید بانک اطلاعاتی مجرمان در استان تشکیل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: در ۵ماه نخست امسال ۵هزار و ۹۰۳فقره ارتکاب سرقت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴درصد افزایش داشته است به همین منظور باید بانک اطلاعاتی مجرمان تشکیل تا فرصت ارتکاب جرم کاسته شود.

وی افزود: دستورالعمل شاک توسط شورای امنیت کشور برای نیروی انتظامی، راه و شهرسازی، صداوسیما در راستای پیشگیری از سرقت وظایفی را مشخص کرده که اگر هر کدام از دستگاه‌ها به وظایف شان که در این سند اشاره شده است، عمل کنند، آمار سرقت کاهش پیدا می‌کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: افزود: با درمان علمی اعتیاد و همچنین تشکیل کمپ‌های ماده ۱۶شامل حرفه آموزی می‌توان میزان سرقت در میان معتادان را کاهش داد.

وی با بیان اینکه سرقت تعزیری از منزل، یکی از شایع‌ترین سرقت هاست و به نوعی تجاوز به عنف محسوب می‌شود افزود: مجازات ۶ماه تا ۳سال حبس و ۷۴ضربه شلاق برای سارق یا سارقان پیش بینی شده است.

فولیان گفت: در سرقت‌های شدید و منجر به جرح، حتی تا ۲۰سال حبس نیز برای سارقان در نظر گرفته شده است، اما مردم باید همچنان نکات ایمنی برای کاهش میزان سرقت را رعایت کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: ارتقای امنیت عمومی رسالت دستگاه قضایی است و سارقان با برخورد سخت دستگاه قضایی روبه رو خواهند شد.

وی افزود: مالخر‌ها یکی از جاذبه‌های وقوع سرقت هستند و به ماه تا یک سال حبس و همچنین ۷۴ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.