به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برای بسیاری از افراد پیش آمده که پس از خرابی خودروی خود، به دنبال تعمیرگاهی باشند که در این بین برخی به سراغ نمایندگی های خود خودروسازان می روند. طبق مشاهدات میدانی، نمایندگی های خدمات پس از فروش خودروسازان قیمتی بالاتر از تعمیرکاران خودرو دارند و برخی در این زمینه به مشکل بر خورده اند.
کمبود یا نبود قطعات لوازم یدکی یدکی، کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات، هزینه تراشی بی مورد، کمبود تعداد نمایندگیهای مجاز و عدم انجام کار یا حل ایراد جزو اصلی ترین انتقادات مردم از خدمات پس از فروش خودرو در ایران است که در این بین برخی مشتریان نیز از ایراد تراشی و اخذ هزینههای اضافی در فرایند تعمیر خودروها در نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، شکایت دارند.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، سطح کیفی خودروها و قطعات، نقش بسیار مهمی در میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروها دارد و طبیعی است که مشتریان خودروهای وارداتی، رضایت بیشتری از این خدمات داشته باشند. حال نکته جالب اینجاست که طبق جدیدترین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خدمات پس از فروش ۲ شرکت خودروسازی در کشور موفق به کسب امتیاز بالاترین رضایت مشتریان شده اند.
طبق آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شرکت ایساکو و سایپا یدک موفق به کسب رتبه نخست ارزیابی وضعیت شبکه نمایندگیها (خودروهای سبک و سنگین) در بین شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو شده اند و عنوان برترین شبکه خدمات پس از فروش خودروی کشور را به خود اختصاص داده اند.
بیشتر بخوانید
مهدی مونسان مدیر عامل ایساکو در این باره گفت: در دو سال اخیر به دلیل مشکلات ناشی از تحریمهای ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، از بحرانیترین سالهای صنعت کشور بوده است، اما ایساکو همچنان با هدف قرار دادن افزایش رضایت مشتریان و تلاش چند برابری با استفاده از فناوری روز و بهرهمندی از سامانههایی همچون اصالت قطعه و اپلیکیشن ایساکو همچنان در مسیر موفقیت به راه خود ادامه داد.
او ادامه داد: همچنین به روزرسانی و افزایش امکانات ارایه خدمات مکان محور و استقبال پیش از پیش هموطنان از این خدمات، پروژههای نگهداری نظام موفقیت پایدار، داخلیسازی قطعات خودرو، خودکفایی در تولید ابزار مخصوص و … باعث بهبود روزافزون ارایه خدمات ایساکو به هموطنان شد.
مونسان افزود: با شیوع ویروس کرونا شرایط اقتصادی نمایندگیهای خدمات پس از فروش ایرانخودرو نیز به تبعیت از سایر بخشهای صنعت و تولید کشور تحت فشار قرار گرفت و موانع زیادی در مسیر ارایه خدمات ایجاد شد، اما این مجموعه با وجود این مشکلات، همچنان توانست در تمام شاخصهای ارزیابی، رشد چشمگیری را شاهد باشد.
وی این موفقیت را حاصل حمایتهای مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، برنامهریزیهای دقیق ایساکو و کوشش کارکنان و کارگران مجموعه و تلاش مضاعف نمایندگیهای مجاز دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم همچنان کیفیت ارایه خدمات را به شکل مستمر بهبود بخشیم و همواره در مسیر افزایش رضایت مشتریان گام برداریم.
سید محمدرضا موسوی مدیرعامل سایپایدک با اعلام این خبر گفت: در سال تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها و با تلاش شبکه نمایندگیها، در آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سایپایدک موفق به کسب رتبه نخست ارزیابی شبکه نمایندگیهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش شد.
موسوی اظهار کرد: بر اساس اعلام نتایج ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سایپایدک با دارا بودن ۵۴۰ نمایندگی مجاز و کسب امتیاز ۹۱ در ارزیابی خودروهای سبک و امتیاز ۸۹ در ارزیابی خودروهای سنگین، موفق به کسب مقام اول در بین ۴۵ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش و مجموع ۲۴۵۰ نمایندگی مجاز سبک و سنگین بر اساس امتیاز ارزیابی وضعیت نمایندگیهای مجاز شده است و این در حالی است که امتیاز متوسط تعمیرگاههای سبک و سنگین کل کشور به ترتیب ۸۷ و ۷۷ بوده است.
موسوی افزود: شرکت سایپایدک از حیث اجرای مفاد آئین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، جایگاه دارای انطباق خیلی زیادی را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل سایپایدک همچنین یادآور شد: در ارزیابی سال ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای دستورالعمل شرایط و ضوابط ارزیابی خدمات پس از فروش، بیش از نیمی از نمایندگیهای این شرکت در سطح کشور موفق به کسب رتبه یک شدند که منتج به بیشترین رشد امتیاز شده است. همچنین سایپایدک در بخش امتیاز رضایت مندی مشتریان بالاترین میزان رشد رضایتمندی مشتریان از خدمات دریافت شده را در بین شرکتهای خدمات پس از فروش کسب کرده است.
این صحبت ها در حالی است که بسیاری از افراد زمانی که به این نمایندگی ها مراجعه می کنند از خدمات پس از فروش خودروهایشان رضایت ندارند و شکایاتی در این زمینه دارند. شما مخاطبین باشگاه خبرنگاران جوان می توانید در این گزارش مشکلات و انتقادهای خود را در خصوص خدمات پس از فروش خودروی خود اعلام کنید تا باشگاه خبرنگاران جوان به این موضوع رسیدگی کند.
انتهای پیام/
نمیدونم والا چرا باید منی که این همه با وسواس رانندگی میکنم دمه عیدی باید 3.500.000 تومان خسارت بدم.
من بعداز شانزده ماه نوبت ماشین شاهین رو تحویل گرفتم در راه انتقال ماشین تا منزل که حدود۳کیلومتر میباشد چراغ چک روشن شد وپدال گاز از کار افتاد بعد از چند بار خاموش و روشن کردن ماشین اونو به زور تا خونه بردم از فردا آن روز رفتن به نمایندگی سایپا شروع الان حدود ۲ ماه هر روز میرم تعمیرگاه وچندین با ر با تهران تماس گرفتیم از کاسه نمد میل سوپاپ هم نشتی روغن داشت باز کردیم کاسه نمد رو عوض کردیم و بعد از بستن در پوش سوپاپ حالا انگشتی هم به مشکل قبلی اضافه شد بعد حدود دو ماه پدال گاز از تهران فرستادن وله قول خودشان عوض کردن اما مشکل همچنان وجود دارد وچراغ چک از روز اول تا حالا روشن است ماشین گاز نمیخورد ودرجاده میماند و بارها در جاده ویک بار هم روی پل هوایی ترافیک سنگین ایجاد کرد
یک بار هم با یدک کش به قول خودشان بردیم نمایندگی تا به حال هیچ کار مثبتی برایمان انجام ندادن ماشین هم چنان در نمایندگی خوابیده دیگه خسته شدیم کسی جواب گو نیست
از خرید این مایع بسیار پشیمان یم
بنده واسه رفع ایرادات ماشین تیبا صندوقدار خانمم به نمایندگی شفقتیان زنجان مراجعه کردم و گفتم صندوق عقب ماشین خود به خود باز میشود،دور موتور کم گاز و پر گاز میشود و گاها خاموش می شود،چراغ مه شکن پشت آمپر موقع ترمز گرفتن روشن می شود،درب عقب سمت شاگرد از بدنه فاصله دارد که هیچ کدام با وجود اینکه ۵ ساعت ماشین داخل نمایندگی بوده حل نشده یعنی اصلا دست زده نشده تا حل شود و فقط وقت من را گرفتن ،لطفا رسیدگی کنید،اگه واقعا اسما ماشین رو گارانتی کردین و نمیخواین خدمات بدین مردم رو دست ندازین خدا رو خوش نمیآد.
هر روز لوازم یدکی خودرویی که ارزش ۱۰۰ تومان نداره به ۲۰۰۰ میلیون میفرشند
کاش یک کارخانه تولیدی خودرو ۱۰۰درصد ایرانی درست کنند
بدون قرعه کشی و
بعد بیان بمباران کنند ایران خوردو و سایپا و
قوه قضاییه باید پیگر باشه حکم اعدام واسه مدیر عامل ایران خودرو و ساپیا صادر کنه
بابا صدای ملت در اومده
هر روز لوازم یدکی خودرویی که ارزش ۱۰۰ تومان نداره به ۲۰۰۰ میلیون میفرشند
کاش یک کارخانه تولیدی خودرو ۱۰۰درصد ایرانی درست کنند
بدون قرعه کشی و
بعد بیان بمباران کنند ایران خوردو و سایپا و
قوه قضاییه باید پیگر باشه حکم اعدام واسه مدیر عامل ایران خودرو و ساپیا صادر کنه
بابا صدای ملت در اومده
کشور های عربی برید و خدمات پس از فروش رو یاد بگیرید
خدمات پس از فروش که نگو و نپرس کشته مردشونیم
شرکت کرمان خودرو تعهد به اجرای وارانتی محصول خود جک سدان ۳ را ندارد .این شرکت سال گذشته تمامی قطعات جک سدان ۳ را به نمایندگی غازی زاده بیرجند و زاهدان با دلار ۳۰ تومان فروخت در حالیکه تا سال ۱۴۰۲ موظف به ویرانی قطعات خودرو فروخته شده اش میباشد و این در حالی است که سال ۹۲ قطعات را با دلار ۴۰۰۰ تومان وارد کرده جهت رفاه حال خریداران خودرو جک سدان ۳ توجوی، دو سال است که من لوازم مورد نیازم را از بازار با قیمت چند برابر و جنس بی کیفیت تهیه میکنم.
آیا مشتری مداری شرکت کرمان خودرو با شرکت زیر مجموعه اش به نام بم خودرو این بوده است؟! چه کسی و سازمانی باید پیگیری کند؟؟
حالا شما قضاوت بکنید
البته پیگیری هم کرده بود در آخر یه چیزی هم بدهکار شده بود
وقتی که نمایندگان مجلس که با رای ما به مجلس رسیده اند با واردات خودرو مخالفت میکنند و تعرفه های آنچنانی تعیین میکنند و ذینفعان شرکت های خودروساز دست به جیب مصرف کننده میبرند و دزدی میکنند ؟؟؟؟؟
جای تعجب نیست وباید از این انحصارطلبی سوء استفاده بکنند
عدالت کجاست
من که راضی نیستم خدا هم راضی نباشه
به هر کی بگی میخنده ؟
فقط نمیدونم که چرا خودشون همین اشغال های که به خلق الله مینذازن سوار نمیشن
کافیه واردات خودرو رو باز کنن ، ببین ملت جقد سوار این شبه ماشین ها میشن
ملت هنوز یادشون نرفته که زنگ میزدن نمایندگی یا صدای گربه در میاوردن و مسخره میکردن
اگر جنگ شد با آذرباییجان حتما از وجود سربازهایی که واسه فوتبال فرستاده شدن کشورهای عربی در حالی که کارت پایان خدمت ندارند استفاده نمایید . . .