معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گهگبیلویه و بویراحمد گفت: معارضات اجتماعی یکی از مهمترین موانع اجرای طرح‌های عمرانی در استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کیومرث حاجی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ ها گفت: برخی از طرح‌های عمرانی در استان از جمله ورودی دهدشت به طولیان و طرح رفع نقاط حادثه خیز در برخی جاده‌های استان به خاطر معارضات اجتماعی سال‌ها بلاتکلیف و نیمه کاره رها شده است.

حاجی زاده افزود: معارضات اجتماعی باعث شده برخی دیگر از طرح‌های عمرانی به کندی اجرا و دچار روزمرگی شده و در بازه زمانی پیش بینی شده این طرح‌ها به بهره برداری نرسد.

او به حادثه‌خیز بودن پل گل زردو در مسیر یاسوج به بابامیدان و همچنین ورودی شهر دهدشت از سمت طولیان اشاره کرد و گفت: رفع نقاط حادثه‌ خیز در این مسیر‌ها شروع شده، اما معارضات اجتماعی در مواردی مانع پیشبرد این طرح شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار  به موضوع تصادفات در جاده‌ های برون شهری و درون شهری در استان اشاره کرد و ادامه داد: خلا فرهنگی و آموزشی باعث افزایش حوادث رانندگی و تلفات شده است.

او برای پر کردن خلا های فرهنگی و آموزش رانندگی به همکاری رسانه‌ها خصوصا صدا و سیما نیاز است گفت: به دلیل نبود آموزش رانندگی تلفات حوادث جاده ای در استان افزایشی است لذا ضروری است برای آموزش رانندگی و رعایت مسائل ترافیکی و ایمنی سرمایه گذاری شود.

حاجی زاده از آغاز اجرای طرح چهار خطه شدن کمربندی یاسوج خبر داد و گفت: ۱۱ و نیم در صد تلفات شهر یاسوج در این نقطه اتقاق می‌افتد که با چهار خطه شدن آن این تلفات کاهش می یابد.

او با اشاره به اولویت‌ شهر یاسوج بر‌ای ایمن سازی خیابان‌های این شهر گفت: اولویت شهرداری یاسوج مسائل ترافیکی و نصب دوربین‌های پایش است لذا ترافیک و حمل و نقل، آسفالت و ساماندهی وضعیت خیابان‌های شهری، تکمیل و بهره برداری از پل چهارم بشار در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امورعمران استاندار از برگزاری نشستی با حضور کمیته‌ای متشکل از اعضای مرتبط برای بررسی سوانح و تصادف ها در استان خبر داد و گفت: در این کمیته علت و جزئیات تصادفات و مرگ و میر‌ها مشخص می‌شود.

حاجی زاده با بیان اینکه ۴۵ میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده سوق – دهدشت در امسال خبر داد و اضافه کرد: ایمن سازی جاده‌ها اولویت اول حوزه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد است.

او با تاکید بر اینکه که همه مصوبات کمیسیون راه‌ها باید اجرایی شود افزود: راه، آب و ساماندهی ورودی و خروجی شهر‌ها با هدف کاهش ترافیک درون شهر‌ها سه اولویت اصلی حوزه معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.