نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس از رئیس‌جمهور خواست نسبت به پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان اقدامی عاجل کند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  شیوا قاسم پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در تذکری در صحن علنی امروز سه شنبه ۱۶ شهریور مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه دلخراش و تاسف بار سقوط یک دستگاه مینی بوس به دره محور روستای بالنگان باعث جان باختن مظلومانه ۱۶ نفر و مصدومیت تعداد دیگری از همشهریان شد که آن را به همه ملت ایران به خصوص مردم مریوان و سروآباد تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: از وزیر راه و شهرسازی تقاضا داریم که در این دولت انقلابی بر خلاف مشی مسئولان گذشته که استان‌های محروم از جمله کردستان را به فراموشی سپرده بودند به جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی حادثه خیز این استان توجه اساسی کند. در ۳ ماه اول سال ۱۴۰۰ رشد ۸ درصدی فوتی‌های برون شهری و در سال ۹۹ رشد ۴ درصدی داشتیم و شاهد جان باختن ۳۵۷ نفر بی گناه در جاده‌های کردستان بوده ایم. این جاده‌ مرگ بار نیاز به تخصیص اعتبار ندارد؟

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: هر چند متولیان امر برای فرافکنی همه تقصیر‌ها را به گردن رانندگان می‌اندازند، اما نمی‌توان سایر عوامل از جمله حادثه خیز بودن، غیر استاندارد بودن جاده، ناوگان فرسوده و خارج از رده را نادیده گرفت. آیا نباید مجوز تردد این خودرو‌ها لغو شود؟ چه زمانی قرار است قطار مرگ در جاده‌های کردستان متوقف شود و امنیت جانی و روانی شهروندان در مسافرت‌ها تضمین شود؟

قاسم پور با بیان اینکه چرا نباید جان مردم خط قرمز باشد؟ خاطر نشان کرد: از سید محرومان تقاضا داریم با نزدیک شدن به آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس، برای پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان که تمامی کارکنان دولت تاکنون دریافت کرده اند اقدام عاجل کند.

وی توضیح داد: پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیانی که بیش از یک سال از بازنشستگی آن‌ها گذشته به تعویق افتاده ؛ این در حالی است که این خدمات به سایر کارکنان دولت پرداخت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار