محمد صادقی بازیگر نقش «پیمان» در مجموعه تلویزیونی «افرا»، پیرامون انتخاب این نقش و بازخورد‌های مخاطبان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی مجید مولایی و محمد کامبیز دارابی روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

مهدی سلطانی، پژمان بازغی، روزبه حصاری، مینا وحید، فریبا متخصص، اسماعیل محرابی، پیام دهکردی، علیرضا آرا، نسرین بابایی، محمد صادقی، هامون سیدی، سارا باقری، مهرداد بخشی، آریا دلفانی، فهیمه مؤمنی، بهمن صادق حسنی و ... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.
داستان این سریال درباره چند خانواده است که در شمال کشور و منطقه گیلان زندگی می‌کنند که مهدی سلطانی در نقش حاج محمود، پدر خانواده، نسرین بابایی، پروین همسرش و روزبه حصاری، مسعود و سارا باقری، مائده، دو فرزند آن‌ها هستند.

در این سریال، علاوه بر موضوع دفاع از محیط زیست، روابط عاشقانه‌ای هم وجود دارد که یکی از آن ها، علاقه‌مند شدن خواهر مسعود به پسری به نام پیمان است که بازیگر‌های نقش مائده (سارا باقری) و پیمان (محمد صادقی) از بازیگر‌های جدید تلویزیونی هستند.

محمد صادقی

بازیگر نقش پیمان به خاطر علاقه به بازیگری فعالیتش را سال ۹۲ در آموزشگاه بازیگری استاد سمندریان شروع کرده است و بعد تئاتر را ادامه داد.

«شاه لیر» مسعود دلخواه، «آمادئوس» جواد مولانیا، «گالیله» و ... از جمله نمایش‌هایی بود که او کار کرده است. اما با سریال نمایش خانگی «مانکن» بـه شهرت دست پیدا کرد. این بازیگر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی مدیریت اجرایی صنایع است.

به بهانه پخش سریال افرا گفت وگویی با محمد صادقی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

محمد صادقی بازیگر نقش پیمان درباره انتخاب این شخصیت گفت: در اولین جلسه‌ای که آقای بهرنگ توفیقی را دیدم، ماجرای کار را برایم تعریف کرد و از قصه سریال خوشم آمد چراکه خیلی خوب قصه می‌گوید و احتمالاً شما هم با دیدنِ کارهایشان متوجه این نکته شده اید.

وی بیان کرد: آقای توفیقی گفت من مطمئن هستم که تو از پسِ این نقش که متفاوت با کار قبلی ات است، بر می‌آیی و همین موضوع، به من انگیزه عجیبی داد، چون خودم هم با در جا زدن در شکلِ کاراکتر خاصی در سینما و تکرارش خیلی راضی نمی‌شوم و وقتی فیلمنامه را خواندم، مطمئن شدم که واقعاً چارچوب درستی دارد، چون نویسندگان بسیار درست و دقیق شخصیت‌ها را طراحی و رنگ آمیزی کرده اند که اگر همه چیز خوب باشد احتمالاً قضاوت شخصیت‌ها از سوی تماشاگر خیلی کار سختی است، چرا که مدام رنگ هایشان تغییر می‌کند و این ویژگی برایم جالب بود و با افتخار در خدمت این تیم حرفه‌ای قرار گرفتم.

 محمد صادقی

صادقی درباره شروع فعالیتش توضیح داد: من کارم را از سال ۹۲ از آموزشگاه استاد سمندریان شروع کردم و البته استاد در قید حیات نبودند و همسرشان در رأس مدیریت آموزشگاه حضور داشتند و اساتید خوبی در آموزشگاه داشتیم که من در یک مسیر خود آموز قرار گرفتم و ادامه دادم و زمانی که تئاتر را شروع کردم، دوستانی داشتم که به من کمک کردند و مرا در مسیر و فضای آموزش قرار دادند و در این مسیر، سختی بسیاری داشتم، اما لذتبخش بود و چیزی که برایم جذاب است، همان سختی مسیر بود.

صادقی درباره بزرگترین چالش خود در ایفای نقش پیمان گفت: بزرگترین چالش من برای نقش، فاصله‌ای بود که بین من و پیمان از نظر سنی، میزان آگاهی و تجربه وجود داشت. نقش خیلی از من دور بود و  برای نقش پیمان باید به تفکر‌های قبل برمی گشتم و باور‌های خودم را کنار می‌گذاشتم تا بتوانم با پیمان زندگی کنم؛ به طوری که برای نزدیک شدن به کاراکتر، در روز‌هایی که آفیش نبودم کنار دوستانم که از من کوچکتر بودند در لاهیجان، لنگرود و رشت با مردم معاشرت می‌کردم تا با فضای زندگی و فرهنگ و مناسبات آنان آشنا شوم و به هر حال، نزدیک شدن به نقش و زندگی کردن با آن، تاثیر بسیار زیادی در درک کاراکتر و ایفای بهتر آن دارد.

 محمد صادقی بازیگر نقش پیمان

وی ادامه داد: ایده و نظر‌هایی برای نقش پیمان داشتم، اما اغلب در لحظه شکل می‌گرفت و باید پخته می‌شد. با آقای بهرنگ توفیقی ارتباط خوبی داشتیم و با هم صحیت می‌کردیم تا کاراکتر خوب ارائه شود. کار کردن با آقای توفیقی لذت بخش بود چرا که انتظاراتی که از هم داشتیم و باور‌های ما برای ساختن یک فضا به هم نزدیک بود.

این بازیگر جوان درباره نقطه عطف قصه افرا گفت: به نظرم  بهترین پیچ داستان می‌تواند مرگ پیمان باشد؛ این اتفاق خیلی برای مخاطبان ناراحت‌کننده بود و آنها را شوکه کرد. من هم نمی‌دانم در ادامه داستان چه اتفاقی رخ می‌دهد و همراه با ببینده‌ها تماشاگر ادامه سریال هستم.

صادقی درباره واکنش‌های مخاطبان توضیح داد: واکنش‌های مخاطبان خیلی خوب است. زمانی که مخاطب شما را نصیحت و به کاراکتر، ترحم و ابراز احساسات می‌کند، یعنی ما کار خود را تا حدود زیادی درست انجام داده ایم. کار ما در چنین فضایی، درگیر کردن و جلب همراهی مخاطب با خودمان است. زمانی که مخاطب خیلی بی پروا به کاراکتری که من در سریال نمایش خانگی مانکن بازی می‌کنم ناسزا می‌گوید یا در این کار نصیحت می‌کند که این کار‌ها را نکن. این یعنی مخاطب با ما همراه شده است و صادقانه فضا را می‌سنجد و این، یعنی این که گروه توانسته است به تخیل مخاطب بال و پر بدهد.

برای دیدن همه قسمت های پخش شده سریال افرا اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
r
۱۳:۱۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
من از سریال افرا خیلی خوشم اومد و فقط به خاطر نقش پیمان دنبال میکنم از قسمتی که پیمان میمیره تا همین الان افسردگی گرفتم توی این دوران کرونا باید فیل های خوب بزارن میتونستن قسمت 10 پیمان نمیره یا یک نفر دیگه تیر میخورد از اون موقع افسردگی گرفتم همش دنبال یه راه ارتباط با اقای محمد صادقی هستم ای کاش اقای صادقی پیام هارو میدین و میفهمیدن ما خیلی دوستشون داریم
Iran (Islamic Republic of)
حانا
۱۴:۲۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
سریال قشنگیه ولی ای کاش که پیمان نمیمرد چون دیگه فیلم جذابیت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
اقای بهرنگ توفیقی از بهترین کارگردانهاست ممنون از فیلم تاثیر گزارتون °:
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اگه میخواهند سریال جذاب بشه باید مسعود از زندان آزاد بشه .ولی الان هیچ جذابیتی ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سریال مزخرف با یه فیلنامه ضعیف با تناقض های مسخره واقعا که چرته
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۲۲:۵۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اولین نقد فیلم باید برا اونجاییش باشه که طبق زاویه برخورد گلوله به پیمان و جایی که مسعود افتاده بود قشنگ میشه کمتر از ده دقیقه به قاتل بودن یا نبودن مسعود پی برد . کارشناسای آگاهی و پزشکی قانونی همونجا مشخصش میکنن باوو . چرت و پرت میسازن و به شعور و سواد مردم توهین میکنن بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
فیلم اعصاب خرد کن ،روح و روان ما را بهم ریخت، چرا ر این شرایط سخت کسی نیست به ساختار این فیلمها اعتراض کنه ، ما که افسردگی گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۰۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بنظر میاد مخاطبین عزیز از داستان سریال فقط به داستان پیمان ومائده توجه کردند:
قابل بررسی است چرا نقدهای فیلم بسمت این دوشخصیت رفته آنچه که در ارتباط مخاطب در قسمتهای اولیه مشخص وپررنگ شده موضوع بر میگرده به نکته اول:نوع برخورد خانواده مائده با اطرافیانشان وارتباط با جامعه وافرادی که به نوعی با ایشان وابسته هستند(کارگران کارخانه، فامیل ،افراد درون اجتماع و...)نکته کم رنگ تر یا اولویت دوم موضوع محیط زیست،قوانین ومقررات حاکم بر آن نوع وچگونگی اجرای قوانین مرتبط با آن ونکته سوم ارتباط پیمان ودختر خانواده حالا چرا اکثر مخاطبین با پیمان ومرگ پیمان وبعد نوع برخورد با مسئله عشقی این دونفر ارتباط بر قرار نمودند نوعی رابطه معکوس بین اولویتهای سریال بر قرار کرده که لازم است در این زمینه تهیه کننده وکارگردان محترم هم نظر خودشون را منعکس کنند شاید اکثر نقدهای عزیزان ناشی از همین رابطه معکوس بین اولویتهای در نظر گرفته شده در فیلمنامه وتاثیری که روی مخاطب گذاشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اصلا سریال خوبی نیست وفیلنامه ضعیفی داره وروابط خارج از عرف دختر وسر را خیلی عادی نشون میده وخیلی هم بدآموزی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
برو کتاب بخون این فیلمهای آبکی نبین به نفعته
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۳:۰۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
خیلی بدجنس کارگردان حالم خراب شد چرا پیمان کشتی مثلا میخوای بگی ک حرفه ی هستی
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۱:۵۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
یه سریال بیخود و کلیشه ایه دیگه.تا کی میخواید از این سریالای کلیشه ای بسازید؟شوکه کننده؟!بهتره بگم کلیشه ای!
برید از گاندو و یوسف پیامبر یاد بگیرید و یکم خلاقیت داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
این چه وضعیه با روحیه مخاطب بازی میکنید من فقط به خاطر پیمان فیلم دنبال میکردم الان دیگه فیلمو دنبال نمی کنم لطفاًدیگه این طور فیلم هایی رو نسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
پیمان قربانی عشق شد....
مائده لیاقت عشق پیمان رو نداشت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
تا زمانی که پیمان داخل افرا بود سریال خوب بود ولی وقتی که مرد دیگه هیچ جذابیتی برام نداره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
کل سریال بههم ریخت.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
واقعا نباید پیمان میمرد....
و انقد گریه کردم ....
اصلا چند روزه افسرده شدمم...
کارهای اقای توفیقی همیشه همینه دیگه...
یه داستان عاشقانه میسازن بعد پسره که شخصیت اصلی هستش رو بر میدارن...
پدر یکیش ....
افرا هم یکی دیگش...
اصلا من که پدر رو دیده بودم نباید افرا رو دنبال میکردم..
Iran (Islamic Republic of)
NARGES
۱۰:۲۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
من سریال پدر رو نگاه کردم
و سریال افرا رو هم نگاه کردم
فیلم نامه ی خوبی داشت البته اگه2قسمت سانسور نمیشد.
اقای محمد صادقی یکی از بازیگران مورد علاقه ی من هستند یک لحظه فک کردم واقعا بازیگر مورد علاقه ام مرده واقعا با روح و روان مردم بازی می کنید من بخاطر کشته شدن پیمان انقدر غصه خوردم که یک لحظه انگار برادرم از پیشم رفته بود مائده لیاقت همچین عشقی رو نداشت...بیچاره پیمان که قربانی عشق بی لیاقت مائده شد.
و االخصوص عزاداری مادر مائده در قسمت 11دلم و شکوند با گریه کردن های مائده و...
خیلی سریال خوبی فقط تا جایی که پیمان نمرده بود تو جامعه ی ما خیلی از این دختر و پسر ها وجود داره که با هر تلاشی که شده به همدیگر می رسند ولی پیمان نباید می مرد نباید
Iran (Islamic Republic of)
:(
۱۴:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
من سریاب افرا رو به خاطر پیمان نگاه میکردم...
که پیمان مرد و این سریال رو دیگه دنبال نمیکنم...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
اقای صادقی واقعا بازیگر خوبین و بازیگر مورد علاقی من هستن.
همه کارهای بهرنگ توفیقی همینه که بازیگر اصلی رو از سریال اینجوری خارج کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
من واقعا خیایییی ناراحت شدمم که پیمان مرد....
چند روزه افسرده شدم....کلی هم گریه کردم...
چرا با روحیه مخاطب اینجوری میکنید واقعا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
کی گفته سریال های اقای توفیقی خوبه؟؟؟
همه بریالاشون یه فرمت داره!!!
که شخصیت اصلی داستان بکشه!!!
اینم شد مثل سریال پدر!!!متاسفم برای خودم که نشستم ۱۰ قسمت بیهوده وقت خودمو تلف کردم....
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۳:۴۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
سریاا خیلی خیلی چرت شد!!!
خب یعنی چی چرا پیمان مرد؟؟؟؟؟؟
Pakistan
ارمان
۱۲:۴۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
آقای صادقی عالین
یکی از بازیگرانی هستن ک بسیار عادی و عالی بازی میکنن
ایشالا موفق باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
حیف آقای سلطانی و پژمان بازغی و مادر پیمان که تو این سریال آبکی بازی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
خیلی گریه کردم کاش نمیمرد دیگه فیلم جذابیت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
من که اصلا شوکه نشدم از مرگ پیمان
چون همه ی کار های بهرنگ توفیقی همینه
سر فیلم پدر حامد مرد و لیلا داغون شد
سر فیلم آقازاده راضیه ( مانلی ) مرد و حامد داغون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
نبایدپیمان میمردخیلی بدشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
خیلی هم غیر منتظره نبود به راحتی میشد حدس زد از این موضوع ها زیاد تکرار شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
خیلی هم غیر منتظره نبود به راحتی میشد حدس زد از این موضوع ها زیاد تکرار شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
من شوکه نشدم میدونستم میمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
کاش پیمان زنده میموند خیلی گریه کردم کلاسریال ریخت به هم الان مائده چکارکنه تنهایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام سریال افرا ‌.فیلمنامش مثل سریال زیر تیغ اینجا برعکس شده ‌.پدر خانواده فوت میکنه اینجا پسرخانواده فوت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
حالا که پیمان مرده من دیگه نگاش نمیکنم اه
Iran (Islamic Republic of)
Mary
۲۳:۵۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
هر شبکه ای که میزنیم سریالاشون پر عزا و ماتم خسته شدیم خودمون کم مشکل داریم اینام تشدیدش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
اتفاقاتی که توی سریال افتاده مرگ پیمان و غمگین بودن سریال و.. همه اتفاقاتی هستن که توی جامعه مدام می افته وخیلیهاش میتونه عبرت واسه کسایی که طرز فکری مثل شخصیتای افرا داشتن باشه، سریالهای طنز درسته باعث لبخند مردم میشن ولی غالبا اکثر مردم سریال طنز باب میلشون نیست و ترجیح میدن واقعیتای جامعه رو ببینن تا اینکه سریال طنز!
United Arab Emirates
محمد
۲۲:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
مردم خودشون کم غصه دارن این سریالا تو این وضعیت فاجعست.با روان مردم بازی میکنید نکنید درست نیست.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد جوان قم
۲۱:۵۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام .در این ۱۸سال زندگی تا حالا خانمم رو اینقدر متاثر و ناراحت ندیدم .چنان برای فوت پیمان گریه می کردم که اگر خودم پیشش جون میدادم آنقدر ناراحت نمیشد .باز هم قبول نمیکنه پیمان مورده میگه شاید زنده بشه
Germany
ناشناس
۰۲:۴۲ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
سلام منم واقعا خیلی ناراحت شدم همش باخودم میگم خداکنه ک همه ی اینا خواب باشه مائده یهو از خواب بپره
Iran (Islamic Republic of)
Neginm
۲۱:۱۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
عالی بازی کردن عای صادقی ولی من آبتین رو بیشتر دوس دارم به نظر من پیمان جان راحت شد چون از همه مرد های سریال کتک خورده بود بچم ولی ای کاش پیمان هم مثله آبتین دوباره زنده میشد من بعد از مرگ پیمان سریال رو فقط برای انتقام دنبال میکنم وگرنه جذابیت قبل رو نداره و یه انتقاد دیگه اینه که لطفا بازیگر شخصیت ها رو بهتر انتخاب کنید چون مائده و پیمان اصلا از لحاظ ظاهر بهم نمیخوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
ما هنوز داغ شهادت آقا محمد به دلمونه تحمل این یکیو دیگه نداشتیم... :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سریالی خوبی ولی خودمن تو این ۶ ماه ۳تا عزیز از دست دادم یه کم سریال طنز باشه بد نیست مثل اینکه ما باید همیشه در واقعیت و این سریال ها فیط گریه کنیم باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
شهپر
۱۹:۰۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام اخه چرا با روحیه مردم این جوری میکنید همسرم به خاطر کرونا فوت کرد همش نشستم گریه کردم
Iran (Islamic Republic of)
خانم 58ساله
۱۸:۰۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
تو فیلم‌های هندی همیشه پلیس هست توفیلم های ایرانی هم قتل وجنایت آخرش هم به هردلیلی به قبرستون ختم میشه. مردم خیلی اعصاب دارن این صحنه ها همیشه نشون میدین؟ به اندازه کافی کرونا ازاین صحنه ها داره همه می‌بینند ومیشنونن. بهتره فیلم‌های طنز بیشتر بشه تا مردم دلخوش بشن بخندن. خنده سیستم ایمنی بدن بالا میبره من خودم دیشب بقدری اعصابم خورد شد گریه ام گرفته بود بخاطر بچه هام نتونستم گریه کنم وبغضم باعث گلودرد شد. اگر طنز نمیتونین درست کنید آهنگ آشپزی راز بقا پخش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
بی‌نام
۱۷:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
در عجبم از کسانی که اینقدر از این سریال تعریف می‌کنند. انگار فیلمنامه‌های آقای توفیقی فقط موضوعش مرگ یه جوون عاشق هستش. احساس می‌کنم سریال پدر ۲ را ساخته. طبق معمول در سریال‌های ایشون یک نفر پولدار و خودخواه و مرگ یه پسر جوون در ابتدای فیلم که دیگه تا پایان فیلم همش غم و ماتمه. فکر نمی‌کنم در این وضعیت کرونایی که مردم تنها دلخوشیشون دیدن فیلم‌های تلویزیون هستش با اعصاب و روان مردم بازی بشه. لطفا اگر مرحمی بر دل زخم دیده جوون از دست داده ها نیستید آتیش دل سوختشون را هم شعله‌ور نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
چرا فضای فیلم انقد غمگینه تو این وضعیت بدی که تو کشور وجود داره بجا ساختن فیلم هایی برای بالا بردن روحیه ی مخاطب فیلم هایی میسازید که مخاطب حالش بد میشه با دیدنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
اگر در فیلمنامه قرار بود پیمان به عشق اش مائده هرگز نرسد همان بهتر که زودتر مرد چون فراق خیلی خیلی سخت تر از مرگ هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بهترین سریالی بودک تواین چندسال دیده بودم خیلی عالیه وخیلی حیف شدک پیمان مرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
واقعا حیف شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
واقعا خیلی فیلم خوبیه ولی حیف که پیمان مرد من خیلی گریه کردم واسش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
از نظر من و شاید عموم مردم افرا یک سریالی بود که نه تنها بازخورد منفی برای بییننده ومخاطبها نداشت بلکه تاثیرات مثبت روی طرز فکر مردم داره که زندگی صرفا پول و.. نیست ،اشنا شدن دختر و پسر هم قبل از ازدواج مسلما باعث میشه شناخت بیشتر نسبت به هم داشته باشن اینطوری خیلی بهتره تا اینکه دوتا جوون وارد زندگی بشن بعد با مشکل مواجه بشن! بفرض مثال کارکتر مسعود و مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۱۲:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سریالش عالیه خدا قوت به همه عوامل سریال
کسی میدونی کافه ک پیمان مائده میرن اسمش چیه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
خودم دارم دنال اسمش میگردم تا با اقای محمد صادقی راه ارتباطی پیدا کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
واقعا سریال خوبیه ولی حیف شد پیمان مرد بیشتر پخش کنید ممنونم از لطفتون⚘⚘⚘
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
با سلام تلوزیون داره دوست دختر پسرو باب میکنه .بعضی ها هم میگن به به چه فیلم قشنگی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سریال افرا عالیه. فوق العاده است. ممنون میشم فصل ۲ هم بسازید. خیلی سریال عالی هست.
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۱:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بنظرم بهتره خروجی صداوسیما رو جور دیگه ای هم نگاه کنید (حداقل برای رضای خدا، هر چند از زیر مجموعه ی صدا وسیما بعیده!) به قول معروف "یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران"
من فقط چند نمونه ی کوچیک رو که این اواخر زیاد شده رو میگم:
1- به جرات میتونم بگم بالای 95 درصد از ازدواجهایی که در تلوزیون صورت میگیره یا حتی نمیگیره، دختر و پسر قبل از ازدواج با هم در ارتباطن، جدیدا دختر هیچ ترسی هم نداره که خونوادش خصوصا پدرش ازین موضوع مطلع بشه!
2- بحث خواستگاری دختر از پسر که اتفاقا به گفته ی همه ی کارشناسان ازدواج (چه دینی و چه روانشناسی یا اجتماعی) موضوع اشتباهیه
3- ساخت فیلمهای پر از درد و رنج و غصه (تلوزیونی که خودش یک روزی سینماگران رو با الفاظ گوناگون مورد عنایت قرار میداد که چرا فیلم سیاه میسازید الان خودش به همون سمت داره میره!)
4- ضعفهای شدید در داستان (گاها تو هر دقیقه از داستان میشه بهش چندتا ایراد گرفت، انگار که یه بچه داستان رو نوشته باشه) این مورد حتی تو کارهای قوی مثل گاندو هم مشاهده میشه (برای مثال فقط در دو قسمت آخر گاندو: قطعا مامور MI6 موبایلی که تا چند لحظه ی پیش ازش استفاده کرده رو به راحتی نمیندازه گوشه ی خیابون! مامور اطلاعاتی که به اسم سرباز گمنام امام زمان شناخته میشه توی مراسم رقص شرکت نمیکنه!!!- بلافاصله بعد از جذب مامور MI6 مامور ارشد اطلاعی ما حذف نمیشه! این دیگه واقعا نوبره! صرف انتخاب پایان دراماتیک اصلا حواس نویسنده و کارگردان به این نیست که چه پیامی ازین اتفاق صادر میشه! شما یه مامور جذب کردید و اونا یدونه حذف کردن!) ازین دست اشتباهات فراوونه و کاملا مشخصه که فیلمسازی ما از بسیاری از جنبه ها داره عقبگرد میکنه
5- استفاده ی حداقلی و گاها صفر از نمادهای دینی! شما کمتر میبینید در خانواده ای نماز خونده بشه یا بحث توسل و غیره، مگر خونواده ای که یه نفر رو روی تخت بیمارستان داشته باشه که اونم معمولا به گردن پیرمرد یا پیرزن داستان میفته!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
روابط قایمکی دختر و پسر و اینکه شخصیت های خانم هم باید باحجاب باشند دیگه!!
یعنی منی که حجاب دارم هم از این رفتارهای قایمکی دارم؟؟؟؟
خوب نیست دیگه
من خوشم نمی یاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
باید خدمتتون عرض کنم که: 1
.شارلوت باتری موبایلش رو در اورد انداخت بیرون نه خودش رو
2.اون طور که شما میگین مراسم رقص نبود که! یه جشن محلی بود آقا محمد هم اصلا نمیخواست بره به احترام پدر شهید که اصرار کرد و چون میخواست حرف پدر شهید رو زمین نندازه و خوشحالش کنه رفت. بعدش هم رفت کنار بقیه وایساد یکم عقب و جلو رفت.. دیدین که اصلا هم بلد نبودن رقص محلی کردی رو... به چه چیزایی گیر میدین واقعا!!!
3.توی سکانس پایانی محمد حذف نشد کی میگه حذف شد؟ خود تهیه کننده هم تو برنامه جهان آرا گفت سکانس شهادت گونه محمد. شهادت گونه یعنی شهید نشد... قضیه فقط پایان دراماتیک نیست کارگردان میخواست یه تعلیقی تو فیلم ایجاد کنه و پایان داستان رو تو ابهام قرار بده تا بتونه فصل بعدی رو با ادامه این داستان پیش ببره و مخاطب رو منتظر فصل بعدی نگه داره. ضمن اینکه همین سکانس ادای دینی به خیلی از شهدا بود چه شهید سردار سلیمانی عزیز چه شهدای مظلوم امنیت و یاد خیلی از شهدا رو برای ما زنده کرد... و پیامی که صادر میشه (اگر فرض کنیم محمد شهید شد) فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری مامور های امنیتیه و اینکه توطئه و دشمنی انگلیس خبیث همچنان ادامه داره... نه اون چیزی که شما میگین:)
نویسنده گاندو هم از بقیه دیالوگ هایی که نوشته و کد های ریز و دقیقی که توی جای جای سریال قرار داده مشخصه که چقدر دقیق و باهوش هستن و چه قدر قلم خوبی دارن
با کمال احترام
Iran (Islamic Republic of)
ز
۰۷:۵۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
وااای چه جالب ببخشید که از شما نمیپرسن و فیلمنامه می‌نویسن
از طرف اونا معذرت می‌خوام استاد بزرگ قول میدن از این به بعد خواستن فیلم‌بسازن اول با شما مشورت کنن که دیگه کارشون ایراد نداشته باشه
جمع کن بابا
Iran (Islamic Republic of)
صباغی
۱۱:۱۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
من 56 سال دارم که در طی 3 قست گذشته علی الخصوص در قست دیشب کلی اشگ ریختم
درمجموع داستان خیلی خوبی است واز همه عاملین سریال تشکر میکنمممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بدترین سریال تاریخ صدا و سیما اونم با اختلاف!! روی هرچی سریال ترکی خانواده برانداز بود رو روشن کرد !! موندم چطوری مجوز ساخت گرفت پخشش که بماند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
دیشب مادرم اگه چاره داشت گریه میکرد
دله مادرم رو درد اوردین
ممنونم از همتون
پیمان یا محمد صادقی عالیه
فقط خیلی زود تو فیلم مرد
Iran (Islamic Republic of)
Fzk zali
۰۹:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
باسلام
سریال خوبیه تااینجاش ای کاش اخرشو خوب بیان ارزش دیدن داره این سریال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
باسلام.واقعا داستانش كمي ازعقل بدوره كسي كه المپياديه بعد ميره رشته حسابداري بخونه واونهم در يك شهرستان .دانشجويان المپياد مي تونند بهترين دانشگاه رو انتخاب كنند.ولي نشون ميده كه نويسنده مردم رو بي سواد فرض كرده .بعدش هم در جنگل هاي گيلان گوزن وجود نداره مگردر جنگل هايكه حفاظت شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
خدا نکنه توی فیلم بعدی که بخوان بازی کنن نقشه مرده یا مریض رو بازی نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
دیشب که مردی اشک همه رو درآوردی.حیف شدی.خدا رحمتت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
r
۱۳:۲۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
همش به خودم میگم فیلمه ولی نمیتونم باور کنم
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۹:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
محمد صادقی یکی از بازیگرای مورد علاقه منه ، فقط نمیدونم چرا همیشه میمیره !! منظورم اینه تو سریال نمایش خانگی مانکن هم مُرد اینجا هم همینطور ! تو سریال افرا واقعا نباید این اتفاق میفتاد من نمیدونم نویسده داستان چه فکری پیش خودش میکنه بازیگر نقش اصلی که واقعا پر رنگ ظاهر میشه تو همه سکانس ها و تاثیر گزار هستش رو روان بیننده رو میاد با یه حرکت از سریال خارج میکنه !! حس میکنم جذابیت سریال برای من از دست رفت ! حالا نمیدونم شاید با روند سریال بهتر بشه ولی دوس داشتم این 2 نفر یعنی پیمان و مائده به هم میرسیدن
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی کیا
۱۱:۴۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
قراره از این به بعد نقش مرده ها رو بازی کنه
Iran (Islamic Republic of)
اسـرا ۸۲
۱۲:۰۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آقای محمد صادقی خیلی عالین من از سریال نمایش خانگی مانکن در نقش « آبتین » خیلی خوشم اومد و استعداد و نبوغ بالایی دارن ، سریال افرا رو هم فقط ب خاطر ایشون نگا میکردم ک متاسفانه اینطور شد
Iran (Islamic Republic of)
r
۱۳:۲۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
همین رو بگو
آخرین اخبار