فراخوان سومین سوگواره استانی شعر «جای پای جابر» در چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حسین نژادحسینی معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سومین فراخوان استانی شعر «جای پای جابر» به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین (ع) منتشر شد.

او افزود: این سوگواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن شعر توکل وردنجان و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار می شود.


بیشتر بخوانید


نژادحسینی اضافه کرد: تبیین اهداف نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع)، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا و ارتقای سطح کیفی اشعار آیینی و گسترش هر چه بیشتر آن از اهداف انتشار این فراخوان است.

او اظهار داشت: این فراخوان در بخش کلاسیک و آزاد منتشر شده است و در صورت وجود شرایط رفع کرونا همزمان با برگزاری عصر شعر عاشورایی، کارگاه آموزشی شعر آیینی برگزار خواهد شد و به شرکت کنندگان گواهی شرکت در کارگاه اهدا خواهد شد.

نژادحسینی تصریح کرد: ارسال اثر در کلیه قالب‌های شعری مانعی ندارد و آثار ارسالی نباید در سوگواره‌ها و یا جشنواره‌های های دیگر شرکت کرده یا قبلا چاپ شده باشند و هر شرکت کننده مجاز به ارسال سه اثر است.

او گفت: دبیرخانه سوگواره مجاز به چاپ و انتشار آثار ارسالی و درج نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تماس و کد ملی شرکت کنندگان الزامی است.

نژادحسینی بیان کرد: در متن ارسالی باید عبارت «مربوط به فراخوان عاشورایی جای پای جابر» قید شود و شرکت کنندگان می‌توانند سروده‌های خود را در تمام موضوعات مربوط به حماسه عاشورا به دبیرخانه سوگواره به نشانی شهرکرد، تقاطع فارابی و کاشانی، مجتمع فرهنگی هنری غدیر ارسال کنند.

او اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا پنجم مهرماه ۱۴۰۰ است و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی الکترونیکی chb.farhang@gmail.com ارسال نمایند.

نژادحسینی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۳۳۳۳۴۸۹۰ داخلی ۲۱۹ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار