درخواست فعالان محیط زیست برای تعویق کنفرانس تغییرات آب و هوایی

ائتلافی از گروه‌های فعال محیط زیست خواستار به تعویق افتادن تاریخ اجلاس جهانی آب‌ و‌ هوا به دلیل وضعیت کرونا شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، ائتلافی از گروه‌های فعال محیط زیست امروز (سه‌شنبه) خواستار به تعویق افتادن تاریخ اجلاس جهانی تغییرات آب‌ و‌ هوایی شدند. این گروه‌ها، دلیل خواسته خود را اقدامات نه چندان کافی برای اطمینان از سلامت شرکت‌کنندگان با توجه به بیماری کووید-۱۹ دانستند.

شبکه ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎی اﻗﻠﯿﻤﯽ که متشکل از یک هزار و ۵۰۰ سازمان واقع در ۱۳۰ کشور جهان است، هشدار داد با توجه به وضعیت موجود ممکن است بسیاری از مبارزان مدنی، روزنامه نگاران و حتی نمایندگان کشور‌های در حال توسعه به خاطر محدودیت‌هایی که بر سفر‌ها اعمال شده قادر به شرکت در این کنفرانس نباشند.

این ائتلاف اعلام کرد: نگرانی ما این است که کشور‌هایی که از همه بیشتر به دلیل تغییرات آب‌ و‌ هوا آسیب دیده اند و کشور‌هایی که از حمایت کشور‌های ثروتمندتر برخوردار نشده و واکسن دریافت نکرده اند از این گفتگو‌ها جا بمانند.

در ادامه این ائتلاف از عدم توازن قدرت در چنین گفتگو‌هایی در سازمان ملل انتقاد کرد و بیان کرد در سال جاری به خاطر بحران سلامت، این وضعیت پیچیده‌تر هم شده است.

دولت انگلیس که امسال میزبان کنفرانس است به سرعت درخواست تعویق را رد کرده و اعلام کرده است بنا به گزارش‌های علمی اخیر، رهبران کشور‌ها هر چه سریع‌تر و بدون تأخیر باید برای تغییرات اقلیمی چاره‌ای بیاندیشند.

آلوک شارما، دبیر این کنفرانس بیان کرد که سال گذشته به خاطر پاندمی کنفرانس تغییر اقلیم یک سال به عقب افتاد؛ اما می‌بینیم که تغییرات اقلیمی عقب نمی‌افتند.

او در بیانیه خود از تلاش‌ها به همراه سازمان ملل متحد و اسکاتلند برای برگزاری نشستی خبر داد که از لحاظ ملاحظات سلامت ایمن باشد و همه بتوانند در آن شرکت کنند.

کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد قرار است در ابتدای ماه نوامبر امسال در اسکاتلند برگزار شود. سرویس نظارت بر تغییرات اقلیم اتحادیه اروپا امروز اعلام کرده است که دمای متوسط قاره اروپا امسال رکورد زده و به بالاترین حد خود رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار