معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۲۸ واحد صنفی متخلف در استان شناسایی و پلمب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، روح الله باقری فرد معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از برنامه‌های مهم سازمان صمت انجام بازرسی‌های مداوم ومستمر از بازار برای جلوگیری از تخلفات صنفی و برخورد بازدارنده با متخلفان است.

باقری فرد افزود: به همین منظور از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه با انجام ۴۹ هزار و ۵۶۲ مورد بازرسی از بازار شهر‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.

او اضافه کرد: در همین مدت زمان عنوان شده ۱۲۸ واحد صنفی که تخلفات عمده داشتند و یا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند با دستور قضایی و قاضی تعزیرات پلمب شدند.

باقری فرد ادامه داد: در ۵ ماهه امسال علاوه بر پلمب ۱۲۸ واحد متخلف هزار و ۲۰۱ واحد صنفی متخلف دیگر نیز با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

او با بیان اینکه بازرسی اداره صمت از بازار ادامه دارد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، گفت: عمده تخلفات این واحد‌ها شامل عدم درج قیمت، گرانفروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت ساعت کاری بوده است.

معاون بازرسی وحمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان با اشاره به اینکه متخلفان صنفی شناسایی شده سرجمع به ۱۰۴ میلیارد ریال جریمه نفدی محکوم شدند، افزود: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه بیش از ۷۴۷ مورد گشت مشترک هم با دیگر دستگاه‌ها در بازار استان انجام شده است.

انتهای‌ پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.