دلسوزی سیاستمدارانه بایدن برای لبنان/ کمک ۴۷ میلیون دلاری واشنگتن به ارتش لبنان

رئیس جمهور آمریکا با انتشار یادداشتی از کمک ۴۷ میلیون دلاری این کشور به ارتش لبنان خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت رسمی کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با انتشار یادداشتی خطاب به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه خود این اختیار را داده است تا مبلغ ۴۷ میلیون دلار را صرف کمک به نیرو‌های مسلح لبنان کند.

براساس این یادداشت بایدن، به وزیر امور خارجه آمریکا این اختیار داده شده است تا مبلغ ۲۵ میلیون دلار کالا و خدمات از موجودی و منابع هر سازمان دولتی آمریکا را بمنظورکمک فوری به نیرو‌های مسلح لبنان اختصاص دهد.

بایدن در این یادداشت خود می‌افزاید: به بلینکن این اجازه داده شده است تا مبلغ ۲۲ میلیون دلار از امکانات و خدمات دفاعی وزارت دفاع آمریکا را برای کمک فوری به نیرو‌های مسلح لبنان تخصیص دهد.

اقتصاد لبنان در سال ۲۰۱۹ با افت چشمگیری روبرو شده است و در حال حاضر ارزش پول ملی این کشور بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

دولت اردن چند ماهی است که اقدام به حمایت از ارتش لبنان کرده است و هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در لبنان نیز اعلام کرده است که، کمبود سوخت هزاران خانواده در این کشور را به خطر می‌اندازد، زیرا شدت بحران بخصوص در زمینه تامین سوخت این روز‌ها به حدی رسیده که حتی نانوایی‌های لبنان توان پخت نان ندارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بایدن ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
به گفته بایدن اخیراً بخاطر سیل و طوفان و آتش سوزی صد میلیون نفر از مردم آمریکا آسیب دیدند یعنی یک سوم جمعیتش؛ انوقت 47 میلیون دلار به ارتش لبنان می بخشد ؛
در تعجبم چرا مردمش تظاهرات نمی کنند بگن
آخرین اخبار