سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد از برخورد خشن طالبان با معترضان، از این گروه خواست به حقوق مردم احترام بگذارد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار توئیتی، تجمع مسالمت‌آمیز را یک حق بشری دانست و از طالبان خواست به این حق مردم احترام بگذارد.

این سازمان با انتقاد از برخورد خشن طالبان با معترضان نوشت: استفاده از حق آزادی تجمع مسالمت‌آمیز یک حق بشری است.

سازمان عفو بین‌الملل از طالبان خواسته است که به این حق احترام گذاشته و به مردم اجازه دهند که از حقوق خود استفاده کنند.

گفتنی است که طالبان روز سه شنبه با شلیک گلوله معترضان و خبرنگاران را متفرق کردند. برخی از شاهدان عینی گفته‌اند که طالبان معترضان را مورد ضرب‌وشتم قرار داده، موترهای حامل معترضان و دوربین خبرنگاران را نیز تخریب کرده‌اند.

شمار زیادی از شهروندان افغانستان روز گذشته در نقاط مختلف این کشور دست به تظاهرات علیه پاکستان زدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۳۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
دولتی که طالبان دیکتاتور انحصار طلب غیر مردمی تشکیل داده نه مردمی است نه فراگیر است نه جمهوری است نه قانونی است در ضمن چندین وزارت خانه را هم اصلا ندارند مانند وزیر آموزش و پرورش وزیر راه و شهرسازی وزیر بهداشت و سلامت وزیر جهانگردی وزیر برنامه و بوجه و صنعت معدن و تجارت و چند وزارت خانه دیگر ... که در دولت عقب افتادشون ندارند اینها مردم افغانستان رو به دوران غارنشینی ماقبل تاریخ بشری می برند باید مردم فهیم خردمندان آزاده اندیشان عادلین مستضعفین افغانستان یکپارچه و متحد شوند و بر علیه این ابلهان جاهلهای دیکتاتورهای وحشیهای تروریستهای عقب افتاده طالبان امویان زورگویان وابسته به غربیها قیام کنند و یک دولت جمهوری اسلامی معتدل مردمی فراگیر مستقل آزاد تشکیل دهند با یک مجلس شورای اسلامی مردمی فراگیر متشکل از نمایندگان همه مردم از همه طوایف و قومیتهای مختلف از همه ادیان و مذاهب مختلف در افغانستان هر چه سرعتر تشکیل شود با یک قانون اساسی فراگیر ارزشی کامل و جامع حقوق بشرانه تا از مصائب و مشکلات نیم قرن گذشته اسفناک نجات بیایید نه از چاله و چاهی در بیایند و دوباره خودتان را بی افکنند در چله و چاه های عمیق تر وحشتناکتر بدتر . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه مومنانه عادلانه خداپسندانه .
آخرین اخبار