معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: میزان دوز تزریقی استان از مرز ۵۰۰ هزار عبور کرد به طوری که ۷۰ درصد شهروندان تک دوز را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دهقانی  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: پوشش واکسیناسیون ۱۸ سال به بالای استان در مرز ۳۹ درصد است، یعنی ۳۹ درصد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال واکسینه شده اند. 

او افزود: میزان دوز تزریقی استان از مرز ۵۰۰ هزار عبور کرد به طوری که ۷۰ درصد آن‌ها تک دوز را دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با انتقاد از مراجعه نکردن برخی افراد برای واکسیناسیون کرونا، گفت: با وجود اینکه گروه‌های سنی را پایین‌تر آورده ایم، اما سرعت مراجعه افراد مخصوصا در گروه ۴۰ تا ۵۰ سال هنوز کم است. به عنوان مثال فقط ۵۰ درصد افراد ۴۰ تا ۴۵ ساله برای دریافت واکسن مراجعه کرده اند.

دهقانی افزود: این در حالی است که تا دو هفته پیش تقاضا برای پایین آمدن گروه سنی به شدت وجود داشت، اما هم اکنون که این مساله محقق شده است بسیاری از افراد از واکسن دوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل نگرانی از عوارض واکسن نسبت به این امر خودداری می‌کنند، گفت: مطالعات ثابت کرده که اکثر افرادی که گرفتار بیماری شدید شده یا از دنیا رفته اند، واکسینه نشده یا فقط یک دوز را دریافت کرده بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد  واکسن‌های موجود تاییدیه سازمان‌های داخلی و خارجی را دارند و خطر برخی از آن‌ها نزدیک به صفر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار