امید قادری گفت : تمدید دفترچه بیمه روستایی و عشایری به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : دفترچه‌های بیمه سلامت روستاییان و عشایر تا پایان ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به صورت خودکار تمدید شده است و با توجه به بیماری کرونا برای جلوگیری از تردد بیمه‌شده‌ها و تحقق دولت الکترونیک امکاناتی فراهم شده است که به صورت غیرحضوری دفترچه‌های بیمه روستایی و عشایری هم چنان تمدید خواهد شد.

او گفت : سامانه http://eservices.ihio.gov تعریف شده است که بیمه شده‌ها می‌توانند کد سرپرست خانوار را وارد کنند و بسیاری از امکانات را رویت کنند، از جمله اینکه پزشک خانواده، مهمترین سوابق پزشکی و کد رهگیری‌های خود را مشاهده کنند.

او افزود: این امکان فراهم شده است که بیمه شده‌ها دیگر به مراکز برای تمدید دفترچه‌های روستایی و عشایری مراجعه نکنند اگر دفترچه بیمه فاقد اعتبار باشد با مراجعه به همین سامانه می‌توانند بدون حضور آن را تمدید کنند و حتی می‌توانند در این سامانه عکس‌های خود را تغییر دهند لذا از کلیه بیمه‌شدگان تقاضامندیم که قبل پایان شهریور از امکانات سامانه ایجاد شده استفاده کنند.

مطالبات پزشکان فعال در طرح پزشک خانواده پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: ۸۰ درصد مطالبات پزشکان فعال در طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع و ۸۰ درصد مطالبات پزشکان طرف قراداد مددجویان کمیته امداد استان پرداخت شده است.

امید قادری افزود: طرح نظام ارجاع یا پزشک خانواده شهری در تمام شهر‌های استان به غیر از شهر کرمانشاه در حال اجرا است.

او ادامه داد: طرح پزشک خانواده در شهر کرمانشاه به زودی با تکمیل شدن زیرساخت‌ها آن حتما اجرایی خواهد شد.

قادری افزود: در این طرح به هر یک از پزشکان متقاضی به تعداد بیمه شدگان معرفی شده سازمان بیمه سلامت ماهیانه به طور ثابت هفت هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کند و بیمه شدگان هر بار به پزشک خانواده مراجعه کنند فقط ۶ هزار تومان هزینه ویزیت پرداخت می‌کنند و اگر پزشک خانواده آن‌ها را به متخصص ارجاع دهد، ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و تقریبا می‌شود گفت هزینه درمان برای خانوار‌ها رایگان است.

قادری با بیان اینکه ۶۸ هزار و ۷۰۰ خانوار در استان کرمانشاه که دارای بیمه همگانی سلامت هستند مشمول این طرح می‌شوند، گفت: در گذشته بیمه شدگان فقط از صدور دفترچه رایگان و خدمات مراکز درمانی دولتی بهره‌مند بودند، اما با راه اندازی سیستم ارجاع به پزشک خانواده بیمه شدگان می‌توانند از خدمات درمانی بخش خصوصی استفاده کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
مهلت دفترچه من تموم شده هر کاری میکنم نمیتونم با موبایل و غیر حضوری تمدید کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۱
سلام دفترچه روستایی من ازسال ۹۵به بعدتمدیدنشده الان ضروری هست لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین محمدی شفق ۲خرداد۱۴۰۱
۱۳:۵۰ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
باسلام اعتباردفترچه روستای من تمام شده میخواهم تمدیدش کنم
Iran (Islamic Republic of)
ابوبکر حسین پور
۱۳:۳۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
با سلام مهلت دفترچه روستای من تمام شده میخواهم تمدیدش کنم