به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که به دنیای موتورسیکلت سری می زنیم، با تنوع بسیار زیادی از آنها مواجه می شویم. دنیایی جذاب اما کم رنگ که کمتر کسی در مورد آن صحبت کرده است.
در این گزارش قصد داریم به مقایسه 2 موتور سیکلت بپردازیم که مشخصاتی شبیه به هم دارند و ممکن است بسیاری از متقاضیان برای خرید آنها در 2 راهی گیر کنند.
WR ۱۵۵R یک موتور سیکلت دو منظوره مناسب در خطوط Hero XPulse ۲۰۰ است. این موتورسیکلت مجهز به موتور مشابه موتور Yamaha R۱۵ نسخه ۳.۰ است. با این وجود موتور برای عملکرد بهتر در جاده خارج شده است.
یاماها WR ۱۵۵R دارای امکاناتی از جمله سیستم تعلیق مسافرتی طولانی، دوردست بودن از سطح زمین و همچنین چرخهای بلند و لاستیکهای دستگیره برای عملکرد بهتر در خارج از جاده است.
حجم انجین: |
155 سی سی |
نوع انجین: | تک سیلندر،4زمانه، با سیستم تحریک SOHC، مایع خنک |
حداکثر توان: | 16.7 پاسکال در 1000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور: | 14.3 نیوتن متر در 6500 دور در دقیقه |
تعداد دنده: | 6 سرعته |
روشن کننده: | استارتی |
حداکثر سرعت: | 110 کیلومتر بر ساعت |
تایر جلو : | 21اینچ |
تایر عقب: | 18 اینچ |
ترمز جلو : | دیسکی |
ترمز عقب: | دیسکی |
تعلیق جلو: | تلسکوپی |
تعلیق عقب: | مونوشاک |
طول*عرض*ارتفاع (mm): | 1200*840*2145 |
ظرفیت باک: | 8 لیتر |
وزن: | 134 kg |
سیستم سوخت رسانی: | انژکتور الکترونیک |
شرکت کویر موتور بعد از تولید STR ۲۰۰ و Radisoun ۲۵۰ اقدام به تولید و طراحی موتور جدیدی با نام T۲ کرد. این موتور مجهز به انجین تک سیلندر، چهار زمانه، دو سوپاپ است که حجم موتوری معادل 248 سی سی (سانتیمتر مکعب) دارد. حداکثر توان این موتورسیکلت 10.24 کیلووات (13.73 اسب بخار) بوده و دارای جهبه دنده 5 سرعته است.
نوع انجین : | تک سیلندر، چهار زمانه، دو سوپاپ |
حجم سیلندر : | 248 سی سی (سانتیمتر مکعب) |
حداکثر توان : | 10.24 کیلووات (13.73 اسب بخار) |
جعبه دنده : | 5 سرعته |
سیستم خنک کننده : | هوا خنک |
روشن کننده : | استارتر الکتریکی و هندل |
سیستم سوخت رسانی : | انژکتور الکترونیک (EFI) |
ترمز جلو : | ِدیسک |
ترمز عقب : | دیسک |
گنجایش مخزن سوخت : | 13 لیتر |
وزن خالص : | 120.5 کیلوگرم |
انتهای پیام/
اگر نه چه مدلی رو پیشنهاد میکنید
میخواستم crf مدل 92 یا 93 تمیز بگیرم که قیمتش متاسفانه خیلی رفته بالا و نمیشه، دنبال wr هستم اگر واقعا کسی داره و خیلی راضی هستش راهنماییم کنه
متشکرم ، یاعلی مدد
کلا این قیاس از پایه مشکل دارد
و دیگر هیچ
ضمناً
یک موتور فیک T2که نه از نظر قدرت نه استحکام و شاسی نه سیستم تعلیق ،،،،رو چطور با یاماها wr155 مقایسه می کنید یاماها با انجین آب خنک با تکنولوژی VVA با ترمز nissin طوقه های did شاید بتوان با هوندا CRF 150cc کاوازاکی klx 150cc مقایسه بشه که البته از هر دو در مقایسه های مختلف نمره بالاتری گرفته نه با T2