مجمع روز‌نامه‌های افغانستان از بازداشت خبرنگاران اطلاعات روز از سوی طالبان ابراز نگرانی کرده و خواستار رهایی این خبرنگاران شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان ، مجمع روز‌نامه‌های افغانستان امروز چهارشنبه (۱۷ سنبله) در واکنش به بازداشت خبرنگاران اطلاعات روز، توسط طالبان دراعلامیه‌ای گفته است:"بنابر خبر‌هاى دریافتى مجمع روزنامه هاى افغانستان، سردبیر و شماری از گزارشگران روزنامه اطلاعات روز هنگام تهیه گزارش از تظاهرات زنان معترض در شهر کابل، از سوى سربازان طالبان بازداشت و به حوزه سوم امنیتی شهر کابل انتقال یافته اند".

این مجمع از بازداشت خبرنگاران اظهار نگرانى عمیق کرده و از مسئولان امنیتى طالبان تقاضا کرده تا هرچه زودتر این خبرنگاران را از بند آزاد کنند و زمینه را براى کار مسلکى خبرنگاران فراهم آورند و از خشونت در مقابل خبرنگاران دست بکشند.

ذکی دریابی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات روز تایید کرد که طالبان چهار خبرنگار این روزنامه را درغرب کابل هنگام پوشش خبری تظاهرات زنان معترض، بازداشت کرده‌اند.

گفتنی است که طالبان  روز گذشته نیز ۱۴ خبرنگار را برای ساعاتی بازداشت کردند.

طالبان می‌گویند که تظاهراتی که در این روز‌ها از سوی مردم در شهر‌ها راه‌اندازی می‌شود غیرقانونی است و آشوب‌گری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: طالبان ، خبرنگاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار