حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: موانع سرمایه‌گذاری مانند روند پیچیده اداری و استفاده از دانش‌آموختگان دانشگاهی و نخبگان باید در توسعه صنایع استان مدنظر باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان  در دیدار با مدیرعامل و جمعی از مسوولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر با تاکید بر ضرورت رفع موانع فعالیت سرمایه‌گذاران، گفت: روند پیچیده اداری عامل یأس سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور می‌شود.

مطیعی با اشاره به اینکه مسوولان به دنبال بکارگیری از افراد تحصیلکرده، نخبه و متخصص بروند و از آنان در پیشبرد امور بهره گیرند، افزود: ایرانیان مقیم خارج کشور و سایر سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، اما زمان اقدام با روند اداری دستگاه‌های اجرایی مواجه و دلسرد می‌شوند.

او با اشاره به ضرورت رعایت ضوابط و قوانین در دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: مسئولان ناظر باید بیشتر از گذشته پیگیر اجرای پروژه‌های صنعتی باشند چرا که تحقق طرح‌ها برای آحاد هم‌استانی‌ها انتفاع مالی را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه سمنان گفت: وحدت و همکاری بین بخش‌های مختلف و جدیت مسوولان زمینه‌ساز توسعه استان سمنان است، کارخانجات استان نیروی کار بیشماری دارند و ضروریست به این واحد‌های صنعتی توجه شود.

او با اشاره به ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی در فعالیت‌های معدنی و صنعتی گفت: در استقرار واحد‌های صنعتی به گزینش صنایع غیرآلاینده توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به تکلیف داشتن در قبال نسل آینده اشاره و تاکید کرد: اجتناب از استخراج بی‌رویه مواد معدنی و نیز خام‌فروشی آن‌ها باید مد نظر قرار گیرد چرا که این سرمایه‌های به نسل آینده هم تعلق دارد.

امام جمعه سمنان با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران و ضرورت اقدامات به منطور بهبود شرایط این قشر پرتلاش، گفت: احداث مسکن کارگری در راستای عدالت محوری است و پیوست فرهنگی داشته باشد.

انتهای پیام/ح 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.