فعالیت ۱۰۶ واحد شرکت تعاونی در ایرانشهر

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایرانشهر گفت: از ۵١٠ شرکت تعاونی ثبت شده در این شهرستان در حال حاضر ١٠۶ واحد فعال هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خلیل احمد سلامی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایرانشهر در مراسم بزرگداشت هفته تعاون گفت: بخش های صنایع دستی، کشاورزی و خدمات بیشترین شرکت های تعاونی را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد:در حال حاضر مجموعاً تعداد ١٠۶ شرکت تعاونی فعال در سطح شهرستان ایرانشهر وجود دارد که این تعاونی ها با یکهزار و ۵٩٠ نفر عضو، فعالیت خود را در بخش های مختلف با سرمایه‌گذاری بالغ بر ١۴ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال انجام میدهند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایرانشهر گفت: ۴٠۴ تعاونی با سرمایه ٣٧ میلیارد و ٩٠۶ میلیون ریال به علت کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و عدم آشنایی با قوانین بخش تعاون و عدم پیگیری هيئت مديره در سطح شهرستان غیر فعال هستند.

فرماندار ایرانشهر هم ضمن گرامیداشت هفته تعاون گفت: تعاونی ها از لحاظ اقتصادی به عنوان یکی از جدی ترین راه های توسعه پایدار در برنامه های توسعه ای کشور قرار دارند و نقش آنها در اقتصاد خرد و متوسط در صورتی که نگاه ویژه ای به تقویت و افزایش بهره وری در آن صورت پذیرد افزایش خواهد یافت.

علی شعبانی افزود: رونق تعاونی‌ها می‌تواند افزايش سطح اشتغال پايدار كشور را درپی داشته باشد و نرخ بيكاري را کاهش دهد،‌ همچنین می‌تواند به توزيع عادلانه ثروت و كاهش فاصله طبقاتی،‌ افزايش سطح درآمد ملي و رشد اقتصاد کمک کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار