سازمان ملل: ۱۸ هزار یمنی در حملات هوایی ائتلاف سعودی کشته و مجروح شده اند

سازمان ملل اعلام کرد از زمان تجاوز رژیم سعودی به یمن در سال ۲۰۱۵ روزانه دستکم ۱۰ حمله هوایی علیه مردم این کشور انجام شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک هیئت سازمان ملل اعلام کرد از زمان آغاز جنگ یمن در سال ۲۰۱۵، دستکم ۱۸ هزار غیرنظامی در حملات هوایی در این کشور کشته یا زخمی شده اند.

بر این اساس، گروهی از کارشناسان که توسط سازمان ملل تعیین شده اند در گزارشی که به شورای حقوق بشر ارائه شد اعلام کردند مردم یمن هر روز به طور میانگین شاهد ۱۰ حمله هوایی بوده اند که در مجموع بالغ بر بیش از ۲۳ هزار حمله از ماه مارس سال ۲۰۱۵ است.

در این گزارش که در آن برای تهیه آمار حملات هوایی به «پروژه اطلاعات یمن» استناد شده، مشخص شده است تمامی حملات هوایی از سوی متجاوزان به اصطلاح «ائتلاف» تحت فرماندهی عربستان سعودی صورت گرفته است.

جنگ یمن به باتلاقی برای متجاوزان سعودی مبدل شده و حیثیت و آبروی آل سعود را برباد داده و آن‌ها قادر به پایان دادن این جنگ نیستند. ریاض هنوز هم بر جنایات خود در یمن اصرار دارد.

کارشناسان می‌گویند شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در سال‌های گذشته سازمان ملل با دریافت رشوه از عربستان، گزارش منتشره توسط هیئت تحقیق سازمان ملل درخصوص تلفات انسانی مربوط به زنان و کودکان در یمن به خاطر جنایات ائتلاف سعودی را پس گرفت و آنرا رسماً تکذیب کرد!

با این حال، پس از افشای مسائل پشت پرده، رئیس پیشین سازمان ملل (بان کی مون) وقیحانه اعتراف کرد به خاطر نیاز این سازمان ملل به پول بیشتر، تصمیم گرفته از انتشار گزارش تلفات جنایات عربستان در یمن جلوگیری کند. اگرچه مقامات سازمان ملل در برخورد‌های خود چنین وانمود می‌کنند که گویا تعلل در انعکاس جنایات ائتلاف سعودی فقط مربوط به گذشته بوده، ولی بررسی کارنامه سیاه این سازمان در جنگ یمن به خوبی ثابت می‌کند که حتی همین روز‌ها هم سیاست حاکم بر این سازمان سکوت مرگبار و یا انعکاس محدود و کم رنگ فجایع یمن است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار