هزار و ۵۰۰ خانوار شهرک امام علی (ع) بیرجند با وجود داشتن پایگاه بهداشت، به دلیل نبود زیرساخت‌ها از خدمات آن محروم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هر جامعه‌ای نیاز به امکانات بهداشتی دارد؛ این نیاز در شرایط امروز که کرونا اوج پیدا کرده است بیش‌تر احساس می‌شود.

۸ سالی می‌شود که در شهرک امام علی (ع) بیرجند جمعیت زیادی زندگی می‌کنند و این تعداد روز به روز در حال افزایش است، اما ساکنین این محل از خدمات پایگاه بهداشتی ساخته شده در شهرک محروم هستند.

یکی از شهروندان ساکن در شهرک امام علی (ع) بیرجند گفت: ۴ سالی می‌شود که پایگاه بهداشتی در شهرک امام علی (ع) بیرجند ساخته شده، اما خبری از راه اندازی این پایگاه به گوش نمی‌رسد.

او با اشاره به اینکه هر خانواده ساکن در این شهرک به طور میانگین دو یا سه فرزند کوچک دارد افزود: دو روز دیگر دخترم نوبت تزریق واکسن دارد، اما با این اوضاع کرونا باید به مرکز بهداشت داخل شهر مراجعه کنم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: برای گرفتن فشار خون باید سختی راه را به دوش بکشم و به مرکز بهداشت داخل شهر مراجعه کنم.

او با اشاره به اینکه ده روزی می‌شود که شب‌ها برق پایگاه روشن است گفت: نشانه‌ها حاکی از این است که این پایگاه مشکل برق و گاز ندارد.

وقتی مشکل آب، دست و پای پایگاه بهداشتی را می‌بندد

مسئولان مرکز بهداشت شهرستان بیرجند علت استفاده نکردن از این پایگاه را نبود زیرساخت مناسب برای انتقال شبکه آب و فاضلاب عنوان می‌کنند.

حسنی سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه این پایگاه با همت مجمع خیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ساخته شده است گفت: اکنون کنتور آب در شبکه موجود است، اما چون شبکه اختصاصی است برای واگذاری انشعاب به داخل مجتمع هزینه‌های حفاری و شبکه گذاری بر عهده متقاضی است.

با راه اندازی این مرکز بهداشت بیش از هزار و ۵۰۰ خانوار از خدمات آن بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام خواهشمند است مسولین پیگیر باشند تا بهداشت شروع به کار کند