مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: به معتادان بهبودیافته استان، تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی به معتادان بهبودیافته‌ای که به مدت یک سال پاک و متقاضی دریافت این تسهیلات بودند در استان پرداخت شد.

او افزود: این تسهیلات به‌منظور اشتغال‌زایی و عدم بازگشت فرد به اعتیاد پرداخت می‌شود و متقاضیان باید گواهی فنی و حرفه‌ای یا پروانه کسب داشته باشند.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: همچنین امسال، ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به معتادان بهبودیافته در نظر گرفته‌شده است.

او اظهار داشت: ۱۸ کمپ ترک اعتیاد بدون درمان دارویی، هفت مرکز «MMT» و یک مرکز درمان بازتوانی زیر نظر بهزیستی در استان فعالیت می‌کنند.

عسگری تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۷۹۵ معتاد در مراکز ترک اعتیاد استان بستری هستند.

او گفت: ۵۲ نفر از معتادان بستری در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی چهارمحال و بختیاری از بانوان هستند و یک مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان در استان فعالیت است.

عسگری بیان کرد: افرادی که به مراکز درمانی ترک اعتیاد استان مراجعه می‌کنند پس از گرفتن تست کرونا ۱۴ روز در قرنطینه به سر می‌برند و پس‌ازآن به بخش عمومی منتقل می‌شوند.

او اظهار داشت: در مرکز جامع درمان بازتوانی به‌منظور بالا بردن مهارت افراد در حال ترک، دوره‌های آموزشی ساخت اجاق‌گاز، پرورش ماهی زینتی و گوهر تراشی برگزار می‌شود.

عسگری ادامه داد: برگزاری این دوره‌ها راهی برای کسب حرفه افراد در حال ترک است و معتادان بهبودیافته می‌توانند پس از بهبودی اقدام به ایجاد کارگاه نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار