به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛ پس از ۱۵ سال، توئیتر ویژگیهای اختصاصی برای گروهها را به این پلتفرم وارد میکند. این شرکت اکنون ویژگی فضای صمیمیتر برای مکالمات در انجمنها را بر روی این پلتفرم فعال میکند. در این قابلیت هر انجمنها به موضوعات خاصی اختصاص داده شده و اعضا میتوانند توئیتها را در یک جدول زمانی اختصاصی در گروه ارسال کنند. هر گروه مدیر خاص خود را دارد که قوانین را برای گروه تعیین میکند و کاربران باید توسط یک عضو یا ناظر به گروه دعوت شوند.
بیشتر بخوانید
این ویژگی به کاربران کمک میکند که از شلوغی تایملاین عبور و گوشهای از توئیتر را پیدا کنند که شامل علایق آنها است. این شرکت سعی کرده با این نگاه به این موضوع بپردازد که توئیتها را براساس علایق کاربر به تایملاین بیاورد.
توئیتر خاطرنشان کرد که برخی از اولین انجمنها روی موضوعات متداولی مانند مراقبت از پوست، طالع بینی، کفشهای کتانی و سگ تمرکز خواهند کرد، اما با گذشت زمان انتظار میرود که گروهها بحثهای بیشتری را که روی این پلتفرم اتفاق میافتد منعکس کنند. در حال حاضر، توئیتر این ویژگی را تنها با تعداد انگشت شماری از انجمنها شروع میکند، اگرچه ناظران و اعضا میتوانند هرکسی را برای پیوستن به این گروهها دعوت کنند. این شرکت گفت که قصد دارد این ویژگی را در اختیار کاربران بیشتری به منظور ایجاد انجمن قرار دهد.
نکته قابل توجه این است که به نظر میرسد توئیتر در تلاش است از برخی مسائلی که گروههای فیسبوک را درگیر کرده اجتناب کند. همه انجمنها در دسترس عموم و قابل مشاهده برای هرکسی هستند و چیزی به نام جامعه خصوصی یا مخفی وجود ندارد، اما فقط اعضا میتوانند مستقیماً در بحث شرکت کنند. مانند Reddit و فیسبوک، توئیتر نیز از مدیران و ناظران برای هدایت مکالمات روزمره و کنترل اعضا استفاده خواهد کرد.
اگرچه توئیتر این ویژگی را یک آزمایش میداند، اما به نظر میرسد درمورد پتانسیل آن کاملاً جدی است. انجمنها در برنامه توئیتر، بین کاوش و اعلانها، برگه مخصوص خود را دریافت میکنند که نشان میدهد این شرکت برنامه دارد که اجتماعات در بلند مدت ویژگی بارز این پلتفرم باشند.
انتهای پیام/